Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av den nye e-Golf

Startet av Lars-Erik Kjellesvig, tirsdag 23. mai 2017, klokken 21:41

« forrige - neste »

MyMuffin

Sitat fra: steam på onsdag 18. oktober 2017, klokken 14:42
Sitat fra: MyMuffin på onsdag 18. oktober 2017, klokken 14:41
Er vel liten tvil om at "nyest" er "best". Tesla forbedrer bilene sine hele tiden.

Jeg merket stor forskjell fra 2014 til 2017 på lydisoleringen og motor"støyen". Nå er jo også standard setene både foran og bak fått seg ett betraktelig løft siden slutten av sommeren.

Foran?  ???

Ja, standard setene foran har fått seg ett betraktelig løft fra hva de var, litt usikker på når endringen skjedde, muligens 2016/2017 skiftet. De er ihvertfall noe helt annet enn hva de var på min 2014 utgave.

Se selv :)
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

steam

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 18. oktober 2017, klokken 15:31
Sitat fra: steam på onsdag 18. oktober 2017, klokken 14:42
Sitat fra: MyMuffin på onsdag 18. oktober 2017, klokken 14:41
Er vel liten tvil om at "nyest" er "best". Tesla forbedrer bilene sine hele tiden.

Jeg merket stor forskjell fra 2014 til 2017 på lydisoleringen og motor"støyen". Nå er jo også standard setene både foran og bak fått seg ett betraktelig løft siden slutten av sommeren.

Foran?  ???

Ja, standard setene foran har fått seg ett betraktelig løft fra hva de var, litt usikker på når endringen skjedde, muligens 2016/2017 skiftet. De er ihvertfall noe helt annet enn hva de var på min 2014 utgave.

Se selv :)

Har ikke skjedd nå siden sommeren hvertfall. Er eldre enn som så. :)
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

daktari

De nye premiumsetene (gen 3) ble lansert på S okt/nov 2016 og levert i Norge nærmere jul 2016 tidligst (tror jeg). Først på P100D, så 90D og etterhvert de andre. Hvorfor vet jeg dette? Gikk på 90 i stedet for 60 for å få dem...
X hadde disse hele tiden.
På mange områder bedre enn next gen (gen 2), på noen ikke. Originale seter (gen 1) har også sine fordeler.

samotholt

Det var vel også to versjoner av gen 1 om jeg ikke tar feil. Ble de ikke oppgradert (omtrent) når D modellene kom?

Dette er de vi har og er bedre enn både gen. 2 og 3 til min bak. De er ikke direkte bra, men greie.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Joggamann

Takker for gode svar!

Har ikke spikret at det blir brukt, men ser at Tesla har tålig bra priser med tanke på utvidet garanti. Når en referer til inventory er vel dette biler som er klar for omgående levering - Synes ikke jeg fant så mye av dem når jeg kikka på Tesla sine sider, muligens dette kun var sortert på Stavanger da det er her jeg holder reir.

Og ellers, hvor mye mer rekkevidde i km sånn ca får en fra en 70/75 til feks 90? Snakker vi typ 100km eller 50km feks?

Simen1

Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA