Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av den nye e-Golf

Startet av Lars-Erik Kjellesvig, tirsdag 23. mai 2017, klokken 21:41

« forrige - neste »

Cobos

Til en viss grad kan du bruke skiltnummer og vin nummer for å vite når biler er laget, men spørre selger er gjerne greit. Lyver de der burde det væreen grei sak å ta de på. Når det gjelder AP1 så ser du det i fronten pga radarfirkanten som bare biler med AP1 har.
Lyspakken er vel bare indre ledlys i interiøret, på et tidspunkt forsvant den og det ble inkludert i premium interiør. Techpakka har også drastisk endret innhold med tiden og ting har blitt standard eller flyttet over i andre pakker. Nextgen seter er trangere enn de gamle. Fint for å holde deg på plass i svingene, ugreit hvis du liker å sitte litt forskjellige på langtur. Her ville jeg prøvd med det eneste viktige, din bakende :) Demobiler hos Tesla har nok alle Nextgen seter.
Det kan fort bli forvirrende dette så jeg ville laget meg en liste over ting du vil ha og da tenker jeg på selve effekten, som subwoofer f.eks. og så se på de bilene du vurderer. Sjekk om de har det du vil ha. Da er det ikke så viktig hvilken pakke det tilhører.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Lars-Erik Kjellesvig

Takk for tips! Så nextgen setene er trangere. Gjelder det baksetet også, rad 2?
Der skal jeg ha barneseter, så baksetet må gjerne være så flatt som mulig:-)
Lurt med liste over krav og ønsker, skal gå i gang med det. Og helt enig i at det ikke spiller noen rolle hvilken pakke bilen har, så lenge den har det utstyret jeg vil ha.

OlaM

Slenger meg på med et spørsmål som sikkert vil hjelpe trådstarter også. Har det kommet en definitiv fiks på oppskrapte vinduer? Kjørte en 2015 i går som hadde doble striper i hev/senk-retning på både fører- og passasjervindu, kanskje de fikset det på facelift-revisjonen?

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Jejl

Hadde en ripe i mitt sidevindu på min P85 2013 mod. Sa på service at jeg trodde dette var noe metall inni døren som kom borti vinduet, noe som ble bekreftet og fikset på service. Trodde bare dette var unøyaktighet når bilen ble laget, og at det kun gjaldt noen biler.

Muffinman

Ikke metall, men lokk+dilldall tilhørende dørhåndtaksmekanismene som løsner og kommer i veien. Veldig vanlig på fordørene, og vi var langt ute i 2016 før man fikk kontroll på dette i produksjonen. Dekslene er gjerne løsnet allerede ved levering bilen...

På eldste bilen i signaturen ble høyre vindu byttet to ganger og venstre tre før de endelig skjønte hva som forårsaket ripene. På den nyeste hørte jeg det skrapte allerede i utleveringshallen. Her er vinduene på begge sider byttet, men bare en gang. Da tok man tak i årsaken samtidig.

Lars-Erik Kjellesvig

Takk for nyttig info om vinduripene!

Et spm. til om seter; er performance setene trangere, mindre flate enn vanlige seter?

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: Lars-Erik Kjellesvig på søndag 19. mars 2017, klokken 22:43
Takk for nyttig info om vinduripene!

Et spm. til om seter; er performance setene trangere, mindre flate enn vanlige seter?

Tenkte primært på baksetet, er det forskjell på dette, eller er det kun forsetene som er sportsseter/smalere ved Performance og Nextgen seter?

Cookie Monster

Kommer an på når bilen er levert. Man fikk next gen seter bak på tidlig leverte P85D og 85D. Men alle levert etter sen sommeren 2015 har de flate benkesetene bak men next gen foran hvis de var valgt.


Next gen, premium og de vanlige setene på Model S under. På nye får man premium setene som er litt bredere og bedre plass i men ikke like flate som de første. Baksetene er likt som før.

2015 P85D

RonnyT

Hvordan er nextgen vs originale å sitte i? Hvordan er det å retrofit fra original til nextgen?

Lars-Erik Kjellesvig


Cookie Monster

Sitat fra: RonnyT på mandag 20. mars 2017, klokken 14:05
Hvordan er nextgen vs originale å sitte i? Hvordan er det å retrofit fra original til nextgen?

Jeg liker Nextgen mye bedre, siden de har skikkelig sidestøtte. De tidligere har nesten ikke sidestøtte. Men er man kraftig eller feit kan nextgen fort bli litt trange å sitte i. Anbefaler å prøve de selv siden alle er forskjellige ;)
2015 P85D

Cookie Monster

2015 P85D

GOS

Sitat fra: Lars-Erik Kjellesvig på mandag 20. mars 2017, klokken 14:38
Takk for svar! Hva med P85+ og vanlig S85 fra 13-14?

Du kan trygt kjøpe disse også, men generelt så er jo "dess nyere dess bedre".

Personlig så synes jeg først støyen ble merkbart bedre på leveranser etter sommeren 2016 versus min juni-14. Frem til og med sommeren 2016 så følte jeg at en hører frontmotoren såpass mye at det blir "litt irritasjon" i forhold til en som bare har RWD. men skal da ha D så kommer du ikke utenom. AP1 bil er kun nyttig på fine veier med god merking. Min erfaring er at det er særs skummelt på andre veier, e.g. lite å samle på Vestlandet.

Det er litt skille på bilene levert frem til og med ca Q1 2014 og de etter. Så kom det ett nytt skille ved AP1 bilene.

Flesteparten av disse bilene har jo fått gjort diverse utbedringer på garantien så generelt tror jeg folk opplever lite problemer med disse nå.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Lars-Erik Kjellesvig

Takk for masse nyttig info! Når det gjelder seter, så er egentlig det viktigste baksetene, vil ha dem så flate som mulig pga tre beltestoler snart:-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA