Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "energiingeniør" mener at MDG reiser på en miljøfiendtlig måte - Tesla S.

Startet av Lassiiboiii, tirsdag 23. mai 2017, klokken 21:21

« forrige - neste »

Lassiiboiii

Merker at dette irriterer meg litt, ser jo her at flere har fått uke 15, og har reservert etter meg, med fler. Mens jeg har fått uke 18. Kan det ha noe med utstyrsnivået å gjøre? Tenker da mest på Active Info displayet som har vært ryktet litt sen levering på.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

Chivas

Sitat fra: Lassiiboiii på mandag 20. mars 2017, klokken 22:36
Merker at dette irriterer meg litt, ser jo her at flere har fått uke 15, og har reservert etter meg, med fler. Mens jeg har fått uke 18. Kan det ha noe med utstyrsnivået å gjøre? Tenker da mest på Active Info displayet som har vært ryktet litt sen levering på.
Uten at jeg vet hvordan det gjøres på fabrikken, vil jeg tro at utstyrsnivå har lite å si - og active info displayet har vel "alle" tatt med.

brako79

Spurte selgeren min idag. Men han hadde fortsatt ikke fått vite noe konkret.
Antydet at det ble produksjon 17 eller 18 med levering ca 3-4 uker etter.

Så mai/juni har jeg kalkulert med lenge.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

hammond

Reserverte samme dag som forhåndsvarsel kom på e-post, 21.10.2016, og signerte 6. januar. Fått bekreftet produksjonsuke 14. Bestilte med alt utstyr, så virker ikke som at det skal ha noe å si for leveringstiden.

sybo

Reserverte samme dag. Var på nummer 200 og noe sa min selger. Har fått produksjonsuke 22. dette fordi jeg skulle ha lyst skinn. sort skinn fikk før

TM

Sitat fra: Lassiiboiii på mandag 20. mars 2017, klokken 22:36
Jeg har fått uke 13 med Active Info display.  Så jeg tror ikke det har med det å gjøre. Kan være på grunn av skinnseter, for jeg har bestilt med stoff.

Lassiiboiii

Det jeg fikk til svar fra salgssjef i Volkswagen.

Spørsmålet var så barnselig som: Hvorfor får noen andre som har bestilt/reservert senere levering før andre?

Hei

Viser til en henvendelse jeg har fått gjennom vårt kundesenter vedr. spørsmål rundt produksjonsuke på din nye e-Golf. Vi har sett på saken i forhold til å finne årsaken til hvorfor det du opplever kan oppstå, og i denne saken ser dette ut til å skyldes følgende:

Både for reservasjonsløsningen på e-Golf (og for bilbestillinger generelt), legger vi som importør reservasjoner og bestillinger fortløpende inn i produksjonssystemet etter hvert som disse kommer inn fra kundene/forhandlerne. Fabrikken planlegger produksjonen etter tilgang på utstyr, og må noen ganger omprioritere rekkefølgen i produksjonen, alt etter tilgangen på ulike utstyrskombinasjoner. Dette er ikke noe som vi som importør styrer, og det kan derfor avgjøre om bilen får en produksjonsuke noe senere enn en annen bil som er bestilt samtidig. Dette vil igjen kunne medføre et avvik på et par uker.

Vi som importør gjør imidlertid det vi kan for å opprettholde prioritetsrekkefølgen, men som sagt over så vil man kunne oppleve at enkelte avvik vil oppstå. 

Ta gjerne kontakt om du har andre spørsmål, og håper du blir fornøyd med din nye Volkswagen e-Golf.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

Rumshot

Fikk høre dette når jeg hørte om det var noe nytt om produksjonsuke på bilen min

"Det ser ut som alt har blitt skjøvet 2 uker frem, og bl.a kommer vår demobil i uke 16, i stedefor uke 14, fikk vi vite i går.
Det kan også se ut som det er blitt restriksjoner på noe utstyr, dvs. at bilene kan bli litt forsinket pga av det. Bl. a dynamiske  led lys og activ infodisplay.
Jeg beklager dette, men ikke så mye vi får gjort da dette er fabrikken i Tyskland som styrer.
Du hører fra meg så snart jeg vet noe mer."

TM

Merkelig. Jeg fikk vite i dag at min bil var låst til produksjon uke 13. Den har dynamisk LED lys og active info display. Jeg håper og tror at VW har såpass konttoll at man kan stole på produksjonsplanene 1 uke før produksjon.

Ecinnaj

Har fått foreløbig produksjonsuke 25 :D

Rumshot

TM

Sitat fra: Ecinnaj på onsdag 29. mars 2017, klokken 13:02
Tipper den blir flyttet fram.  Men fordelen med uke 25 er at det da blir en 2018 modell.

Ecinnaj

Sitat fra: TM på onsdag 29. mars 2017, klokken 14:50
Sitat fra: Ecinnaj på onsdag 29. mars 2017, klokken 13:02
Tipper den blir flyttet fram.  Men fordelen med uke 25 er at det da blir en 2018 modell.
Ok hadde vært bra å fått den i starten/midten av juli :) til jeg har bursdag og ferie ;)

brako79

Da har jeg fått produksjonsuke 17.....
Skulle bare ønske det var leveringsuka :-)

Reserverte medio november. Bestilte på nyåret.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA