Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av Sponzo, tirsdag 23. mai 2017, klokken 21:00

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 02. oktober 2017, klokken 22:06
Sitat fra: TM på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:45
Fikk en latterlig epost fra Jaguar. Det virker som om de er umåtelig stolte av å ha "funnet opp" en måte å bremse bilen på uten å bruke mekaniske bremser, mao. regenerering. Imponerende  ::)  Vet ikke hvem som var først ute med det, men trillingene hadde det iallefall i 2011. Og bare 7 år senere så har Jaguar klart det samme !

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=2Nx9AsfbhYg
Elbilene fra 1890-1910 hadde også regen.

Men om den har 150 kW så er det veldig bra. Model S/X har bare 60 kW. Så klart, det er ikke så ofte man vil ha behov for 150 kW regen, men det muliggjør å vente ganske lenge før en sving med å bruke regen, og altså bremse hardt. (Så klart, hvis det ikke er glatt.)

150 kw er det samme som motoren på Ampera-e. Den akselererer ganske bra. Riktignok en litt lettere bil, men likevel. Har for øvrig sett i 50 kw på Ampera-e under regen. Det er ganske hard brems
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA