Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva betaler du for forsikring av Leafen?

Startet av Guru, mandag 22. mai 2017, klokken 15:37

« forrige - neste »

jakja83

Hurtiglading og 100 km ekstra på Mercen hadde ikke vært feil. Det er den beste elbilen utformingsmessig mtp. brukbar plass og den skriker ikke "elbil!" som flere andre.

Panduck

Sitat fra: jakja83 på fredag 07. april 2017, klokken 06:46
Hurtiglading og 100 km ekstra på Mercen hadde ikke vært feil. Det er den beste elbilen utformingsmessig mtp. brukbar plass og den skriker ikke "elbil!" som flere andre.

Skriker Toyota Yaris "elbil!"?

geear

Sitat fra: jakja83 på fredag 07. april 2017, klokken 06:46
Hurtiglading og 100 km ekstra på Mercen hadde ikke vært feil. Det er den beste elbilen utformingsmessig mtp. brukbar plass og den skriker ikke "elbil!" som flere andre.
Sikker på du har sjekket listen over tilgjengelige elbiler før du konkluderte her? Virker som du har glemt av både Tesla Model S, Tesla Model X og Nissan NV200?

Sistnevnte er iallfall betydelig større og bedre utformet plassmessig enn MB, om ikke de to andre også. Ingen av de skriker elbil heller, selv om verken NV200 eller Model X (Ssangyoung Rodius-kopien) er noe vakkert skue. Mercedesen er ikke stygg, men noe sprekt design er jammen ikke den heller.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

jkirkebo

Sitat fra: gr på fredag 07. april 2017, klokken 09:40
Sistnevnte er iallfall betydelig større og bedre utformet plassmessig enn MB, om ikke de to andre også. Ingen av de skriker elbil heller, selv om verken NV200 eller Model X (Ssangyoung Rodius-kopien) er noe vakkert skue.

Tja, man kan godt si at Teslaene "skriker elbil" siden de kun finnes i elbil-utgave? MB B-klasse og f.eks VW Golf er det verre med, de finnes jo med flere forskjellige fremdriftsalternativer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Crown

Sitat fra: jkirkebo på fredag 07. april 2017, klokken 10:45
Sitat fra: gr på fredag 07. april 2017, klokken 09:40
Sistnevnte er iallfall betydelig større og bedre utformet plassmessig enn MB, om ikke de to andre også. Ingen av de skriker elbil heller, selv om verken NV200 eller Model X (Ssangyoung Rodius-kopien) er noe vakkert skue.

Tja, man kan godt si at Teslaene "skriker elbil" siden de kun finnes i elbil-utgave? MB B-klasse og f.eks VW Golf er det verre med, de finnes jo med flere forskjellige fremdriftsalternativer.

Det gjør jo forsåvidt Kia Soul, VW e-UP og Hyundai Ioniq også :) Bare Zoe, Leaf og trillingene som er rene elbiler.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

moby666

Trillingene er egentlig en fossilbil som det går mye av i østen
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Kårepåsporet

Sitat fra: gr på fredag 07. april 2017, klokken 09:40
Sitat fra: jakja83 på fredag 07. april 2017, klokken 06:46
Hurtiglading og 100 km ekstra på Mercen hadde ikke vært feil. Det er den beste elbilen utformingsmessig mtp. brukbar plass og den skriker ikke "elbil!" som flere andre.
Sikker på du har sjekket listen over tilgjengelige elbiler før du konkluderte her? Virker som du har glemt av både Tesla Model S, Tesla Model X og Nissan NV200?

Sistnevnte er iallfall betydelig større og bedre utformet plassmessig enn MB, om ikke de to andre også. Ingen av de skriker elbil heller, selv om verken NV200 eller Model X (Ssangyoung Rodius-kopien) er noe vakkert skue. Mercedesen er ikke stygg, men noe sprekt design er jammen ikke den heller.

Uten at jeg har sett nærmere på NV200, så hadde jeg nesten kjøpt den usett hvis den hadde hatt like god rekkevidde som Hyundai Ioniq, altså 200 km på vinteren.....Jeg synes den er pen i forhold til Leaf og Zoe, men viktigst av alt er plass. Hengerfeste i tillegg da snakker vi....vi elbilentusiaster kan drømme....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA