Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av sveander, mandag 22. mai 2017, klokken 13:33

« forrige - neste »

sveander

Hei
Da har jeg kjøpt meg en E-uP , men den har ikke garminenheten.
Noen som vet om den enkelt kan ettermonteres og om den må/kan kjøpes hos VW?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

kaiat

Ny faceliftbil eller brukt bil av typen før facelift du har kjøpt deg? På faceliftbilen har VW fjernet Garmin-enheten og tanken er at du skal bruke din smarttelefon. På en bruktbil burde Garmin'en fulgt med - den hører jo til bilen.

sveander

#2
takk for svar.
Jeg er litt usikker på svaret på dine spørsmål. Må komme tilbake til det
Er det noen som har erfaring med å kjøre appen Car-Net ?
Betyr det at jeg kan styre varme og lading via app på mobil da?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Elmo

Sitat fra: sveander på tirsdag 14. mars 2017, klokken 14:29
Betyr det at jeg kan styre varme og lading via app på mobil da?
JA. Og etter mye innkjøringsproblemer så fungerer den nå faktisk veldig bra :+1:
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kaiat

Sitat fra: sveander på tirsdag 14. mars 2017, klokken 14:29
takk for svar.
Jeg er litt usikker på svaret på dine spørsmål. Må komme tilbake til det

Facelift: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91770668

"Gammel" bil: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92486294

Ikke rare forskjellen, men nye lykter og ny fanger bak i hvert fall. Du får se hvilken som ligner mest på din. :)

sveander

høres bra ut. Så det er grunn til å tro at jeg kan styre varme og lading via mobilen selv om jeg ikke har den Garminskjermen ?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Elmo

Mistet du en "ikke" ??

Sitat fra: sveander på onsdag 15. mars 2017, klokken 09:41
høres bra ut. Så det er grunn til å tro at jeg "ikke" kan styre varme og lading via mobilen selv om jeg ikke har den Garminskjermen ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sveander

nei. Jeg bare ville ha bekreftet at folk kan styre varme/lading uten skjermen men med appen.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

SweetThang

Sitat fra: sveander på tirsdag 14. mars 2017, klokken 14:29
takk for svar.
Jeg er litt usikker på svaret på dine spørsmål. Må komme tilbake til det
Er det noen som har erfaring med å kjøre appen Car-Net ?
Betyr det at jeg kan styre varme og lading via app på mobil da?


Er funksjonaliteten til denne flyttet ned i skjermen i konsollen?
Fornøyd e-up eier.

jonrb

Det er en del innstillinger vedrørende lading som kun kan stilles inn via Garminenheten, slik som øvre og nedre ladegrense, antall Ampere det skal lades med osv.
Tidspunkt for lading og forvarming stilles også inn der. På nyere e-up kan dette stilles inn i appen også.

Jeg har endret nedre ladegrense til 80%, så når kabelen tilkobles lades det til 80%. Så har jeg satt opp forvarming og lading til 90% til kl 07:00 på hverdager. Da er bilen varm og ladet til ønsket nivå til jeg skal kjøre til arbeid.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

Elmo

Sitat fra: jonrb på lørdag 18. mars 2017, klokken 11:17
Det er en del innstillinger vedrørende lading som kun kan stilles inn via Garminenheten, slik som øvre og nedre ladegrense, antall Ampere det skal lades med osv.
Stemmer ikke. Se bilde av min app. Min bil er produsert høsten 2014.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sveander

Nå har jeg testet og jeg klarer ikks å styre varme og lading.
Jeg har 2014 mod og mistenker at jeg ikke har siste versjon programvare i bilen

Jeg får opp status på appen på min adroidmobil . Har testet også pc og ipad, ingen forskjell.Jeg får kun status og kan ikke starte lading feks

Jeg kan ikke forstå at det skyldes at jeg ikke har garmin.

Se vedlagte bilder
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

sveander

Nå har jeg hatt ute sikring og da virket det med en gang. Men cår bare skrudd på og av lading og varme. Ingen tidsplan eller nivå på temp eller lading
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

kaiat

Sitat fra: sveander på søndag 19. mars 2017, klokken 08:44
Jeg har 2014 mod og mistenker at jeg ikke har siste versjon programvare i bilen

Har du en 2014-modell? Da skal du ha Garmin-enheten, de fulgte jo med på alle e-Up frem til faceliften som kom nå i år. Var den ikke med når du kjøpte bilen, må du klage til selger.

Elmo

#14
Sitat fra: sveander på torsdag 16. mars 2017, klokken 08:32
Jeg bare ville ha bekreftet at folk kan styre varme/lading uten skjermen men med appen.
Nå har jeg tatt ut Garmin-skjermen av min bil. APPen fungerer akkurat som før.
Kan stoppe/starte lading, starte/stoppe varmen, stille inn avgangstider og maks ladestøm osv. (Andriod/Samsung)

Sitat fra: sveander på søndag 19. mars 2017, klokken 08:58
Nå har jeg hatt ute sikring og da virket det med en gang. Men cår bare skrudd på og av lading og varme. Ingen tidsplan eller nivå på temp eller lading
Sitat fra: sveander på søndag 19. mars 2017, klokken 08:44
Jeg har 2014 mod og mistenker at jeg ikke har siste versjon programvare i bilen
Det skjedde en endring omtrent sommeren 2014. Biler produsert før det har ikke disse mulighetene. Jeg har lest at det er noe hardware som mangler og ikke software. Selvom jeg ikke helt forstår at noe sånt skal kunne være hardware avhengig :o

Når jeg bruker eksakt samme telefon og app (Andriod/Samsung) mot bilen min fra senhøstes 2014 og en annen bil fra tidlig 2014 så forandrer utseendet/mulighetene i APPen betydelig.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA