Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Henvisnings programmet til Tesla

Startet av Lars-Erik Kjellesvig, søndag 21. mai 2017, klokken 10:43

« forrige - neste »

petersv

Sett tvillingene bak på hver sin side, sistemann foran. Skru av airbag.

Så får du forhandle med kona hvem som må sitte i midten bak

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: petersv på tirsdag 14. mars 2017, klokken 18:04
Sett tvillingene bak på hver sin side, sistemann foran. Skru av airbag.

Så får du forhandle med kona hvem som må sitte i midten bak

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 14. mars 2017, klokken 09:58
Om du kan skaffe deg 2 bakovervendte med beltefester og en smal stol i midta så kan du få det til. Du må nok ha belteforlenger på den i midta dog. ISO-festene gjør at stolene kommer for langt mot midta. Jeg har en bakovervendt ISO bak fører og 2 forovervendte beltestoler og det funker bra, men jeg har kanskje 2 cm å gå på i bredda før det blir for trangt. Jeg har sjuseteren så backupplan når det er nødvendig ;)
Takk for godt forslag! Hvilke beltestoler har dere? Og hvordan fungerer belteforkengerne?

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 14. mars 2017, klokken 16:22
Sitat fra: daktari på mandag 13. mars 2017, klokken 22:39
Neida, Maxi-Cosi Axxis. Finnes både forover- og bakovervendt. For sent for meg, men ser jo genialt ut.
http://www.maxi-cosi.com/car-seats/axissfix.aspx

Litt på siden av tråden, men vi har også denne og de er helt geniale. En fordel er at de også er mindre i omfang enn f.eks. BeSafe sine tilsvarende. Men disse er også ganske greie selv med litt trange sidedører ettersom barnet er veldig lett tilgjengelig når du snur stolen sideveis. Minuset er at det er kul i havet selv for små barn å komme seg forbi disse og inn til midtsetet uten å ha veldig mye gulvplass - og selv for en bil som Mondeo er de for brede for at man kan sette de rett ved siden av hverandre. Aner ikke hvor stor Model S er i forhold til Mondeo i bredden, men veldig mange cm. forskjell kan det ikke være. Dette høres med andre ord ut som Model X-territorie pga takhøyde sammen med gulvplass.
Takk for svar, skal se nærmere på disse setene.

Elbilkjøper Trøndelag

Hva fant du ut om seter, Lars-Erik? Går det med to bakovervendte og ett forovervendt i Model S?
Jeg har selv tvillinger på ett år og ett barn til på fire år. Tesla Model S eller X virker som de eneste reelle elbil-alternativene som har god nok rekkevidde per nå. Model X blir for dyr og utilgjengelig, men brukt Model S er oppnåelig.

Lars-Erik Kjellesvig

Høres ut som noe av samme utfordring jeg har ja. To bakovervendte BeSafe i-size seter i isofix på hver sin side går på et vis med et nødskrik med Cybex Solution M i midten når de bakovervendte er i sittestilling og ikke lagt i liggestilling. Ikke testet med et smalere forovervendt, men tror at det går lettere med f.eks. Britax Discovery eller Adventure som visst bare er 43-44 cm brede, Cybex-setet er mye bredere. Skal prøve å sjekke det ut, og også om 3 av Britax-setene går i bredden siden det etter hvert er det jeg må ha. Kan si fra når jeg får testet, men anbefaler deg å ta sjekke selv også så du er sikker på at det fungerer med setene dine.

Elbilkjøper Trøndelag

Tusen takk!
Vi har planer om å bruke to stk. bakovervendte Maxi-Cosi 2-Way Pearl (til tvillingene) og én stk. Cybex Solution X2-Fix beltestol til fireåringen.
Må da trolig ha fireåringen i midten, så upraktisk blir det uansett.

Alternativet er jo selvfølgelig å kjøpe en dieselbil à la Ford Galaxy eller S-Max for to-tre års bruk, til det kommer flere praktiske elbiler med god rekkevidde på markedet. Men har en litt dårlig følelse med å skulle bruke flere hundre tusen på fossilbil nå, slik ting utvikler seg. Fine eksemplarer av nevnte modeller koster jo ikke så veldig mye mindre enn brukt Model S!

Lars-Erik Kjellesvig

Bare hyggelig! Vi tvillingforeldre må holde sammen :)

Har S-Max i dag, byttet fra Passat rett før tvillingene kom. Veldig praktisk og fin bil, plass til de to store bakovervendte BeSafe setene og Cybex forovervendt i midten uten problemer. Stort bagasjerom og individuelle seter på rad 2 også, så de kan reguleres hver for seg. Har takboks Skiguard som alltid er på men nesten aldri med innhold. Men kjekt å ha på sommerens bilferie når man skal ha vogn i bagasjerommet. Har 7-seter, men de 2 bakerste har vært brukt et par ganger og ellers vært slått ned flatt.

Kjører nå såpass mye i hverdagen at det går en del til drivstoff og bompenger, selv om bilen egentlig har Ok forbruk, at en Model S likevel kan være omtrent like greit økonomisk. I tillegg til at miljøsamvittigheten ivaretas:-)

Hvis du får det til med seter, ville jeg veldig seriøst vurdert Model s hvis ikke veldig mye dyrere. Billigere bilhold etter kjøp i hvertfall besparelse ift drivstoff osv.

petersv

Funker dessverre ikke med den komboen. Eldstemann må foran. Har prøvd alle seter på babyshop og barnas hus, ingen går mellom to isofixseter som er bakovervendt (vi har Cybex sironaer).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA