Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Henvisnings programmet til Tesla

Startet av Lars-Erik Kjellesvig, søndag 21. mai 2017, klokken 10:43

« forrige - neste »

Lars-Erik Kjellesvig

Er det noen som har erfaring med to bakovervendte barneseter og en forovervendt beltestol på seterad 2? Tenkte på muligheten til å feste 2 bakovervendte BeSafe I-size seter i hvert sitt Isofix-feste, for å sette en beltestol i midten, uten bruk av Isofix på denne. Går dette?

Mulig spørsmålet er besvart allerede i annen tråd, men fant ikke akkurat dette da jeg søkte.

Vurderer om Model S kan være noe for familie med tre små barn.

daktari

Jeg har ikke prøvd, men mitt råd etter en uke som eier med 3 barn på puter er å prøve i butikken. Kommer fra Citroen Grand Picasso og Peugeot 5008, der bakdøra er dobbelt så stor. Model S har bra bredde, men bakdøra er så trang... Personlig ville jeg IKKE gjort det.

Kristian O

Er sju-seter et alternativ?
Eller en voksen i baksetet og eldste barnet framme?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: daktari på søndag 12. mars 2017, klokken 20:51
Jeg har ikke prøvd, men mitt råd etter en uke som eier med 3 barn på puter er å prøve i butikken. Kommer fra Citroen Grand Picasso og Peugeot 5008, bakdøra er dobbelt så stor. Model S har bra bredde, men ikke bakdøra er så trang... Personlig ville jeg IKKE gjort det.

Takk for tips og råd, har S-Max nå, så mindre bakdør blir det i så fall for meg også. Jeg skal prøve i butikken.

petersv

Ja, har prøvd. Funker på X, men ikke S. 5-seters X blir vel det beste for en sånn kombo. Se tråden "barn i tesla" eller noe her under S og under X subforaene. Jeg har lagt ut bilder.

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: Kristian O på søndag 12. mars 2017, klokken 22:17

Ja, begge deler kan jo være aktuelt i prinsippet, men hadde foretrukket om det gikk med barnesetene på rad 2. Hvordan funker setene på 3. rad?

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: petersv på mandag 13. mars 2017, klokken 08:57
Ja, har prøvd. Funker på X, men ikke S. 5-seters X blir vel det beste for en sånn kombo. Se tråden "barn i tesla" eller noe her under S og under X subforaene. Jeg har lagt ut bilder.

Ok, fryktet vel egentlig at det var svaret. Tror du det går med andre typer seter ende jeg nevnte? De to minste barna er 3 år nå, men tenkte å vente litt med å sette dem i beltestol.

daktari

Kanskje de forovervendte stolene som du svinger 90 grader? Er det Maxi-cosi?

Lars-Erik Kjellesvig

Kristian O

Sitat fra: Lars-Erik Kjellesvig på mandag 13. mars 2017, klokken 20:13

Ja, begge deler kan jo være aktuelt i prinsippet, men hadde foretrukket om det gikk med barnesetene på rad 2. Hvordan funker setene på 3. rad?
Fungerer bra for oss, men ville ventet til barna var 3 med å sette dei dit på grunn av manglende sidebeskyttelse til hodet som man har på vanlige bilstoler. En veldig positiv ting med 3. seterad derimot er at dei kan sitte bakovervendt til dei er 36 kg eller for lang i ryggen. Det er 10 kg over resten v bilstol- markedet :)

Barna blir litt "isolert" fra resten når dei er heilt bakerst , og det virker som at det er litt støy heilt bakerst.
Pass på temperaturen på  varme sommerdager når sola står rett på bakruta!
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: Kristian O på mandag 13. mars 2017, klokken 21:51
Sitat fra: Lars-Erik Kjellesvig på mandag 13. mars 2017, klokken 20:13

Fungerer bra for oss, men ville ventet til barna var 3 med å sette dei dit på grunn av manglende sidebeskyttelse til hodet som man har på vanlige bilstoler. En veldig positiv ting med 3. seterad derimot er at dei kan sitte bakovervendt til dei er 36 kg eller for lang i ryggen. Det er 10 kg over resten v bilstol- markedet :)

Barna blir litt "isolert" fra resten når dei er heilt bakerst , og det virker som at det er litt støy heilt bakerst.
Pass på temperaturen på  varme sommerdager når sola står rett på bakruta!
Takk for gode råd! Tvillingene er 3 år, men lurer på om de er litt for korte til å sitte i setene på rad 3. Men kan være en ide å gå for 7-seter så har man mer fleksibilitet.

daktari

Sitat fra: Lars-Erik Kjellesvig på mandag 13. mars 2017, klokken 21:42
Sitat fra: daktari på mandag 13. mars 2017, klokken 21:04
Tenker du på de fra Cybex?
Neida, Maxi-Cosi Axxis. Finnes både forover- og bakovervendt. For sent for meg, men ser jo genialt ut.
http://www.maxi-cosi.com/car-seats/axissfix.aspx

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: daktari på mandag 13. mars 2017, klokken 22:39
Sitat fra: Lars-Erik Kjellesvig på mandag 13. mars 2017, klokken 21:42
Sitat fra: daktari på mandag 13. mars 2017, klokken 21:04
Tenker du på de fra Cybex?
Neida, Maxi-Cosi Axxis. Finnes både forover- og bakovervendt. For sent for meg, men ser jo genialt ut.

Ser bra ut det ja:-)

Cowboystrekk

Om du kan skaffe deg 2 bakovervendte med beltefester og en smal stol i midta så kan du få det til. Du må nok ha belteforlenger på den i midta dog. ISO-festene gjør at stolene kommer for langt mot midta. Jeg har en bakovervendt ISO bak fører og 2 forovervendte beltestoler og det funker bra, men jeg har kanskje 2 cm å gå på i bredda før det blir for trangt. Jeg har sjuseteren så backupplan når det er nødvendig ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: daktari på mandag 13. mars 2017, klokken 22:39

Litt på siden av tråden, men vi har også denne og de er helt geniale. En fordel er at de også er mindre i omfang enn f.eks. BeSafe sine tilsvarende. Men disse er også ganske greie selv med litt trange sidedører ettersom barnet er veldig lett tilgjengelig når du snur stolen sideveis. Minuset er at det er kul i havet selv for små barn å komme seg forbi disse og inn til midtsetet uten å ha veldig mye gulvplass - og selv for en bil som Mondeo er de for brede for at man kan sette de rett ved siden av hverandre. Aner ikke hvor stor Model S er i forhold til Mondeo i bredden, men veldig mange cm. forskjell kan det ikke være. Dette høres med andre ord ut som Model X-territorie pga takhøyde sammen med gulvplass.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA