Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er de typiske feil med TMX ved utlevering?

Startet av Kårepåsporet, lørdag 20. mai 2017, klokken 18:56

« forrige - neste »

Martin Milling

En kortfattet konklusion på forbrug kunne måske være:
1. Ved ca. 0-10°C er et typisk forbrug 15-19 kWh/100km (højest uden VP)
2. Ved temperaturer under 0°C er forbruget typisk over 20 kWh/100km (højere uden VP)

Som tillæg til vinterforbruget tænker jeg at man....
3. Ved temperaturer på 10°-20°C kan regne med et forbrug på cirka 13-17 kWh/100km
4. Og om sommeren (over 20°C) vil forbruget falde til omkring eller under 15 kWh/100km
(i punkt 3 & 4 har VP ikke stor betydning)
Alt andet lige (hastighed, stigninger, vind, vådt føre, temperatur inde i bil, dæk, ...)

El Electrico

#31
Hva er rekkevidde på kalde vinterdager (-10) og snitthastighet på 80-90? Lurer på opplevd rekkevidde og ikke teoretisk.

gruffalo

Jeg kjørte Østerdalen i februar (Oslo-Trondheim) forbruket ble 17kWh/100km og rekkevidde ca 12 mil. Har varmepumpe. Normal hastighet og 5-10 kuldegrader.


2015 VW e golf
2005 BMW 120i
1987 Porsche 928 S4
1981 Delorean dmc-12
1980 Fiat bertone X1/9
Tesla Model 3, og ...
87 S4, 81 DMC-12, 80 X1/9, 05 120i

Kjetil1986

#33
Her er bilde fra en tur i går. Ikke akkurat kjempekaldt ute, men fortsatt under 10 varmegrader. Turen gikk fra Hagan-Skøyen-Råholt. En god blanding av 30-40-50-60-80-100-110 soner. Kjørte i normal kjøremodus, piggfrie nokian hakka r2 med 3,0 bar.
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

geear

Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Kjetil1986

Gjettometeret sto vel på 35 km mener jeg å huske. Også verdt å nevne at da jeg startet den aktuelle kjøreturen var batteriet på 92% og ikke 100%
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

Kjetil1986

Her er to kjøreturer som viser hvor stor forskjell i forbruk man kan få ved å kjøre økonomisk. Begge turene er samme strekning. Den ene er kjørt i normal modus og 120 km/t på motorveien, den andre i ecomodus og 100 km/t på motorvei. Ca. halvparten av strekningen er motorvei, resten av strekningen er en blanding av 40-50-60-70-80 soner.
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA