Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rust

Startet av Myrvang, fredag 19. mai 2017, klokken 13:24

« forrige - neste »

Myrvang

I morgen er det superlørdag med -30% på alt, inkl. ladekabler. Sist de hadde tilbudet kjøpte jeg Charge Amps 6/10/16A for ca 3.500,-

Så om noen trenger kabel er det bare å dra til Mekonomen, enten butikk eller nett  :+1:
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

elektrolux

Godt tips. Jeg kjøpte DAB adaptorer og Defa kit til Think City sist.

https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/motorvarmer/motorvarmer/defa-inntakskabelsett-ps879a27-DA460785no 

Obs. på at 5m versjonen er vel verd pristillegget.

Nå tenker jeg på denne:

https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/garasje/batterilader/batterilader-pa283555no

Med Ahr display innebygget er dette en komplett diagnose kit for blybatteri. Si at batteriet hviler på 12,4V og likevel tar godt med strøm så er det i meget god stand.  Motsatt kan det hvile på 12V og nesten ikke ta strøm og er dårlig. Lar en likevel Ctek'en lade det opp vil innladet Ahr fortelle hva kapasitet batteriet nå har.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

EL-Porsche

Takk for tipset!

Da ble jeg 4500,- fattigere :/ men en ny charge amps ray kabel på vei :D

elektrolux

Bra kjøp! Mekonomen har nok ikke tjent noe på det salget.

Verre gikk det med batteriladeren min. Tydeligvis ikke med på superlørdags tilbudet :(

Samtidig lokker Mekonomen med 25% rabatt på første kjøpet så jeg registrerte meg og fikk tilsendt link til medlemsrabatt og sveipet denne i håp om en kode å legge inn på laderen. I stedet fikk jeg opp at koden var benyttet, og så leser jeg skriften med små bokstaver: Ikke sveip denne før du er i butikken og skal hente varene

Så superlørdagen ble super nedtur for mitt vedkommende. ingen Superlørdagsrabatt på laderen jeg hadde sett meg ut, ingen intro rabatt, og sannsynligvis ingen som bestiller RAY hos meg i dag. ;D
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Ingeniøren

Kjøp nå ikke noe i dag som du ikke trenger fordi det er på tilbud   :-1-: - det har ikke jorda vår fortjent !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Godt poeng, men samtidig er det dumt å ikke benytte muligheten når den er der.

Hos oss ble det lykke i leiren likevel. Selv om jeg forklarte at nettbutikken nektet å gi mer enn 10% på laderen jeg hadde sett meg ut og ba butikksjefen se nøye på at de ikke gjorde noe feil, fikk jeg full Superlørdag rabatt på denne. Dermed kan den gamle 25A C-tek'en med påmontert Watt Meter pensjoneres eller selges.

Hamstret samtidig støtdempere til Jr. sin Polo som bunner de originale og slakke støtdemperene i fartsdumpene. Siden han ikke hadde råd til å legge ut for disse selv blir det bursdagspresang og dermed sparer vi miljøet for noe unyttig panikk kjøpt presang.

Samtlige DAB adaptere hadde egen kampagne, så ikke noe å hente på dem denne gangen.
Stavanger:

trondav

Sitat fra: Myrvang på fredag 10. mars 2017, klokken 17:46
I morgen er det superlørdag med -30% på alt, inkl. ladekabler. Sist de hadde tilbudet kjøpte jeg Charge Amps 6/10/16A for ca 3.500,-

Så om noen trenger kabel er det bare å dra til Mekonomen, enten butikk eller nett  :+1:

Takker for tipset! Har ventet på tilbud på Charge Amps Ray Type 2 i 1 mnd nå siden jeg bestilte min nye e-Golf 2017 FL (300km). 4.543,- for kabelen via nettbutikken :-) Hentes i butikk til uka da jeg uansett skulle i området. Topp! Denne vil nok gjøre susen.

Sent from my iPad using Tapatalk

brako79

///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

trondav

Det vet jeg :-) vil ha en ekstra som skal være fast i garasjen. Den som følger med blir i bilen som reserve.

elektrolux

Lurere å ha originalen i garasjen, og RAY med i bilen. Da er du sikret raskest mulig lading overalt.

Hjemme har du som regel mer enn nok lading med 10A kabelen uansett.
Stavanger:

trondav

Ja - det er jo ett alternativ. Venter på en elektriker som skal ta en gjenomgang av muligheter i garasjen for fast punkt. Lite med ekspertise på elbil og lading her i Flekkefjord.

Myrvang

Ble takstativ og ny skiboks på meg. Kjøpte det til Mondeoen, men med kit så det kan festes på Leafen også. Kan være greit å få skia på taket, selv om det diskuteres om det er lovlig eller ei.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

3irikur

Takk for tipset! Ble ladekabel til den kommende Amperaen på meg :D
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

seidl

Da har jeg hentet charge amps ray til min ampera-e jeg også. Prisen gikk ned til 3973,- når jeg skulle betale i butikken, klagde ikke på det!  8)

Virker som en skikkelig kvalitetsprodukt dette!
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA