Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Førstegangsskjøper - 75D vs 90D

Startet av Henke, fredag 19. mai 2017, klokken 12:28

« forrige - neste »

bertonex19

Heller aldri sett mer enn 40 kw max, kjører med nokian på i3 94 ah
2017 Bmw i3 94 ah

Ingeniøren

Testet i dag på min I3 60ah med programvare fra 2015/10.

Med moderat hastighet i lett nedoverbakke kommer jeg lett opp i 70 kwh/full skala, selv fra 30-40 km/t. På motorvei i 100 km/t dropper det til ca 45 kwh/trekvart skala. Ved fult pådrag når jeg - 80-100 kwh/tilnærmet full skala.

Kjører stort sett bilen på gassen og ved litt rolig kjøring trenger jeg nesten ikke bruke bremsen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

@Henrich95: Ser på videoen at du bytter mellom Comfort og EcoPro+. Merker du noen forskjell på regen? På min er det tydelig forskjell, med mye kraftigere regen i Comfort. Det gir jo også mening, da overføringstapene ved hard regen er mye større enn på mer moderate nivåer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Henke

#63
Sitat fra: Orbit på fredag 17. mars 2017, klokken 08:02
@Henrich95: Ser på videoen at du bytter mellom Comfort og EcoPro+. Merker du noen forskjell på regen? På min er det tydelig forskjell, med mye kraftigere regen i Comfort. Det gir jo også mening, da overføringstapene ved hard regen er mye større enn på mer moderate nivåer.

Liten eller ingen forskjell i høy fart. Lavere fart har regen blitt bittelitt bedre med nye dekk men fortsatt ganske dårlig..

Edit: forhandler har sendt spørsmål til fabrikken så venter på svar

Toalmar

Min har også fått dårligere regen i det siste, men jeg har ikke gått så langt som å sjekke nærmere i forskjellige mode eller hastighet. Merker bare at jeg nå må bruke bremsene noe jeg ikke måtte før


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

TM

Jeg har merket det samme på min i3 som ble levert i januar. Synes egentlig det er en fordel å få brukt bremsene, men jeg merket at det er litt uforutsigbart. Noen ganger er det normal regenerering, mens andre ganger er den nærmest helt fraværende. Det har vært tørr vei, så jeg forstår ikke at bilens ESP system skal kunne registrere antydning til hjulspinn. Men det er ikke utenkelig at den myke gummien på Nokia dekkene tolkes som glatt vei. Men dekkene er silkemyke å kjøre på og gir godt grep på vinterføre, så redusert regenerering er en ok pris å betale synes jeg.

Ulle

Sitat fra: Henrich95 på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:50


Fortsatt samme "problem?", tok med tid til å filme litt ekstra. 25-35 kwh fra 100 kmt og ned.

3 bar bak og 2.7 forran. Bridgestone Blizzak. :-\

Hei, vi har to i3 94ah levert mars 2017 med nokian dekk. Regen på begge våre biler oppfører seg akkurat sånn som på videoen din - dvs at den så godt som aldri går opp på maks annet enn i svært lav hastighet før full stopp. En pedals kjøring krever derfor at man ser veldig langt frem og i praksis bruker jeg bremsepedalen for å få regen opp i maks, men uten å bruke bremsene. Jeg har ikke sjekket kw-tallene på regen, men skal gjøre det i morgen.

Har også hatt en eldre lånebil med EL skilt et par dager (pga radiofeil på den ene bilen) og den hadde mye kraftigere regen så jeg måtte endre kjørestil til ren en enpedal. Som jeg skrev i en annen tråd trodde jeg først at dette var pga forskjell i software, men lurer nå på om det er fordi nokian dekkene er veldig myke i mildt vær. Sommerdekkene kommer på snart og vil gi fasit.
2017 BMW i3 94ah

Oddemann

Byttet inn min tre år gamle bil i februar. Har irritert meg over at regen er nesten fraværende på den nye i forhold til den gamle. Jeg tenker at dette er et SW issue? Skal ta dette med Bilia Skøyen i dag.

Bowers

Hos meg forsvant problemet helt når jeg la på sommerdekk. Regen gikk fra "nesten ingenting" på vinterdekkene til full regen på sommerdekkene.  Nokian vinterdekk...
Testet før/etter på samme dag og samme vei under samme forhold. Eneste faktoren var dekkene.

Ulle

Sitat fra: Oddemann på torsdag 20. april 2017, klokken 08:58
Byttet inn min tre år gamle bil i februar. Har irritert meg over at regen er nesten fraværende på den nye i forhold til den gamle. Jeg tenker at dette er et SW issue? Skal ta dette med Bilia Skøyen i dag.

Fått noe svar fra bilia skøyen?  Tenkte jeg skulle ta det opp med dem selv ifm omlegging til sommerdekk.
2017 BMW i3 94ah

nylze

Hei

Er det noe nytt ang. "regen-problemet"? Siden jeg opplever akkurat det samme med min 94Ah 2017 mod. som jeg fikk levert i okt nå.

Er det noen som fant ut hva problemet er?

Har forresten helt nye Nokian Hakka R2 på bilen som er veeelldig myke.

Autowinder

#71
Som mange har påpekt; Nokians myke dekk drar ned regen. Ikke BMW-problem, men dekkproblem.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA