Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ampera-e på finn.no

Startet av jcnorway, fredag 19. mai 2017, klokken 10:46

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: jman76 på onsdag 22. mars 2017, klokken 13:02
- er det mulig å fjerne hattehylla? Fikk ikke til det på en veldig enkel og smidig måte.
- for min del bør den klare en distanse på cirka 18 mil tilsvarende Lillehammer-Oslo.
1. ja, du drar den mot deg og kobler av hyssingen i bakruta.
2. Har 60Ah-modell selv, og kjører 11-15 mil på landevei (50-90km/t) når tempen er over 0, alt etter hvor komfortabelt jeg vil ha det. Slår jeg av lufteanlegget så kjører jeg lett 13-14 mil selv om det er 0 grader ute liksom.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Autowinder

Litt enklere: Huke av løftestropper på bakdøra, nappe ut hyllas festepunkter bak baksetet ved å dra bakover, løfte hylla litt opp, og skyve hele litt inn i kupeen, vri hylla litt mot klokka og trekke den ut. 30 sek maks ;)

Kjører fint 180 km om du forvarmer batteriene i kaldt vær og bruker gassfoten fornuftig. Raske pådrag med kaldt batteri suger effekten raskt, så greia er slow starts.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

jman76


jcnorway

Da var en helg med i3 over og fikk totalt klokket inn i overkant av 550 km totalt.

Bilen hadde gått rundt 5500 km da jeg fikk den - ingen antydning til noe ulyder ved kjøring på vaskebrett o.l.

Av de 550 km jeg kjørte i helgen var nok rundt 75% på motorvei med fartsgrense 100-110 km/t. Fin å kjøre i by og på lavere hastigheter. Men følte at jeg hele tiden måtte aktivt styre og småjustere rattet ved langkjøring på motorvei. Styringen er som alle vet ganske stram og fin for bykjøring, men når man kommer ut på motorvei så skulle jeg ønske den ble litt mindre "skarp" slik at man slapp å "hele tiden" justere...

Junior likte seg godt i baksetet med god utsikt ut av vinduene.

Hyundai Ioniq skal til pers kommende helg - får se om man blir noe klokere til da.

PS. Forhandler ga beskjed da jeg leverte bilen om at det fra 1. april kommer prisendring på alle modeller, også i3. Er visstnok snakk om en prisøkning på rundt 1%. Kommer ikke til å bestemme oss før den tid uansett, så får ta det litt som det kommer. Betyr bare at prisgapet mellom i3 og Ioniq blir noe større.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

NiiN

Hadde samme opplevelse som deg ang. motorvei når jeg prøvekjørte. Klarte ikke å holde meg unna, og pendler nå daglig tosifret antall mil på E6 med en i3.

For meg funker det perfekt, vendte meg fort til den tighte styringen. Er klart at den kjennes annerledes ut en en lavere milsluker, men sammenlignet med feks en Polo syns jeg i3 er en drøm i forhold.

Uten at jeg har prøvd Ioniq (var ikke oppfunnet når jeg kjøpte i3), så vil jeg tro den kan føles mer stabil i høye hastigheter. Alt etter hva slags bruk du ser for deg. Hadde nok tatt meg en helg med Ioniq hadde jeg skulle valgt nå.

Sent fra min FRD-L19 via Tapatalk


Ingeniøren

Alle som prøver I3 sitter å korrigere med rattet de første dagene - tro meg, det går over.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA