Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ampera-e på finn.no

Startet av jcnorway, fredag 19. mai 2017, klokken 10:46

« forrige - neste »

jcnorway

Hei.

Etter å ha sittet lenge på det berømte gjerdet så er familien nesten klar til å ta steget helt ut og kjøpe en ren elbil. Har hatt en plug-in hybrid (BWM 225xe) et års tid og ser med vårt kjøremønster at BMW i3 94 aH kan dekke 95% av vårt transportbehov. De siste 5% får man heller løse med f.eks. leiebil e.l. Vi er 2 voksne og en på 4 år (ferdig med barnevogn) så vi tenker at i3 bør kunne passe vår lille familie greit.

Har satt sammen en i3 Fully Charged Edition som er utstyrt med det meste (link til oppsettet her https://goo.gl/kVyMot)

Er det noe med oppsett/utstyr/farge eller andre valg dere ser bør justeres?

Takker for alle innspill og råd!

Forhandler forespeiler en leveringstid ved bestilling nå på drøye 2 måneder, dvs. levering rundt midten av mai.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Autowinder

Hvis det er Fully Charged som du skriver ( og ikke charged ) har du alt utstyr du kan få, det eneste du må velge aktivt er alarm, farge utvendig og på panelene i dashbordet, og evt. betale 700 (!) for lyd i en utvendig som gjør fotgjengere oppmerksom på deg om du kjører stille. :-) Husk å sjekke forhandler om rabatt via arbeidgiver for deg eller sambo/ektefelle.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Klykken

Test bilen i mørket (med fjernlys) før du bestemmer deg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

jcnorway

Har avtalt å få låne bilen neste helg fra fredag til mandag og kommer da til å teste den ut på både litt langkjøring og kveldskjøring.

Har avtale gjennom arbeidsgiver så ender opp med en pris rundt 325' ferdig levert (Fully Charged).
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

lr-80

Sjekk med forhandler om noen har avbestilt eller det finnes andre muligheter for å få tidligere om du trenger bil fortere. Vår bil var feilkonfigurert ved levering (Charged isteden for Fully Charged) men de ordnet opp på dagen! Importør har nok endel ekstra...
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

model3citizen

Ser jo komplett ut dette, eneste preferansen det skiller på for min del er tresorten på dashbordet.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

jcnorway

Sitat fra: model3citizen på fredag 10. mars 2017, klokken 22:34
Ser jo komplett ut dette, eneste preferansen det skiller på for min del er tresorten på dashbordet.

Jeg har også tenkt litt på det samme. Lot bare standard være med da denne ble satt opp. Men ser at det er mulig å endre til en lysere tretype (eukalyptus). Usikker på hvem som blir penest.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Egil Fonn

Har en tilsvarende som du har bestilt med mørk grå lakk, jeg er veldig fornøyd. Farge er smak sak. Den lyseblå er veldig pen.
Totalt sett er lysene bra. Veldig gode adaptive led nærlys. Fjernlysene kunne hvert bedre. Spesielt i høyere hastigheter savner jeg bedre lys langt fram.
Alarm er inkludert i fc.
Røyke pakke kan bestilles.. Tipper det er få som bestiller den..
Utvendig lyd mener jeg ikke trengs. Dekkene lager nok lyd. kjøres det veldig sakte er det stille. Da må det taes hensyn til at fotgjengere ikke hører at du kommer.
Jeg valgte den mørke tresorten.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Autowinder

Egil, alarm er med i FC bare om en ber om det spesielt,  men uten ekstra kostnad.
Og fjernlysene er ikke så dårlige som mange vil ha det til. Det er jo tross alt halogenlys, men de oppleves ufortjent dårlige sammen med LED nærlysene.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

jcnorway

Har nettopp kommet hjem etter å  ha sett på bilen hos forhandler. Ble litt i tvil på utvendig fargevalg. Fruen vil helst ikke ha "fluid black". Så også en hvit, en protonic blue og en grå versjon. Foreløpig holder man dørene åpne for protonic blue og mineral grey. Noen som har råd om fargevalg? Har grå bil idag så spørsmålet er vel om man skal kaste seg ut i en helt annen farge eller ikke...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Snorre

Sitat fra: jcnorway på lørdag 11. mars 2017, klokken 15:52
Har nettopp kommet hjem etter å  ha sett på bilen hos forhandler. Ble litt i tvil på utvendig fargevalg. Fruen vil helst ikke ha "fluid black". Så også en hvit, en protonic blue og en grå versjon. Foreløpig holder man dørene åpne for protonic blue og mineral grey. Noen som har råd om fargevalg? Har grå bil idag så spørsmålet er vel om man skal kaste seg ut i en helt annen farge eller ikke...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har en Protonic Blue... veldig fornøyd! Den får definitivt oppmerksomhet.
BMW i3 94Ah

Autowinder

Ingen grunn til å ikke velge Protonicblå om du vet du ikke er lei av den etter et par år, eller at du tror markedsverdien som bruktbil er mindre :)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Egil Fonn

Har Mineral grey. Utrolig praktisk farge. Bilen ser ren ut selv om den er skitten :)
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Ferry

Grå bil ser aldri ren ut. Grå er ikke en farge, det er et skjellsord!  >:( Protonic blue ville jeg valgt nå, men måtte ta til takke med grå da jeg kjøpte i 2014. Min helt subjektive betraktning, selvfølgelig. Smak og behag.

turfsurf

Vi har hvit og er fornøyd med det. Riper vises veldig fort på sort, men er ellers lekkert. Blå har jeg allerede blitt lei av, og har egentlig aldri likt den. Sølv synes jeg kler i3 veldig godt, skulle vi kjøpt ny hadde det nok blitt det. I tillegg er det en veldig praktisk farge, og ikke så vanlig.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA