Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ampera-e på finn.no

Startet av jcnorway, fredag 19. mai 2017, klokken 10:46

« forrige - neste »

Mr.Zero

i3'n som er så kul fortjener en skikkelig farge. Gå for en blå! Alt annet blir så A4 som resten av den norske bilparken.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

jcnorway

Har mineral grey 225xe idag og synes den fort blir synlig skitten/støvete. Hadde sølvfarget Passat tidligere og merket at jeg så støv og skitt raskere med grå bil og at følelsen av nyvasket bil forsvant raskere ;)

Hvilken farge av grå og protonikblå er "snillest" i forhold til synlighet på støv og søl? Har p.t. ikke vurdert i3 i sølv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Egil Fonn

MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

PionerThink

Sitat fra: Ferry på lørdag 11. mars 2017, klokken 19:11
Grå bil ser aldri ren ut. Grå er ikke en farge, det er et skjellsord!  >:( Protonic blue ville jeg valgt nå, men måtte ta til takke med grå da jeg kjøpte i 2014. Min helt subjektive betraktning, selvfølgelig. Smak og behag.

Ikke alle gråfarger er like kjedelige:
http://www.bmwblog.com/2017/03/07/2017-geneva-g31-bmw-540i-touring-luxury-line/

Har hvit bil i dag som bli skitten etter første turen uansett vær :o Blir derfor ikke hvit igjen, og sort har jeg hatt så mange ganger, og den blir også fort skitten selv om den er veldig pen når den er nyvasket og polert ;D
Tror faktisk jeg likte Mineral Grey best av fargene på i3, og som flere sier blir ikke den like fort skitten og kan fort kan bli valget om vi kjøper en slik!
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

RogerRabbit

Min i Protonic Blue er overraskende god til å skjule dritt og møkk. Kjørte 50mil på all type skitt og søl en helg, og det var overraskende lite synlig når jeg svingte innom Økern den mandagen for å vaske den. Inger regn heller som jukset på resultatet.

//Roger
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2

jcnorway

#20
Jeg har avtalt med forhandler at jeg får låne et eksemplar for testing en hel helg om et par uker. Tenkte da å kjøre Oslo-Elverum da dette er en strekning som vi kjører ca en gang i måneden ifbm familiebesøk. Bortsett fra dette så er 95% av resterende kjøring småturer innad i Oslo.

Fra der vi bor og dit vi skal i Elverum så er det nøyaktig 160 km hver vei. Er det noen som har erfaringer med denne strekningen nå på vinterstid som kan si noe om man må stoppe underveis og lade på en slik tur, eller om dette er innafor på en lading? Har lademulighet hjemme og dit vi skal, så bilen blir ladet helt opp i begge ender.

EDIT: Skal lytte etter klunkelyder i forstillingen også [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

sjefen79

160 km vil nok ikke være noe problem. Jeg kjørte Eidsvoll - Tønsberg på fredag, ca samme avstand og type vei. I Eco-pro med normal temp i bilen og uten å kjøre som en sinke kom jeg frem med i overkant av 30 km rest..
i3 FC -17
S75D -18

Toalmar

Sitat fra: jcnorway på søndag 12. mars 2017, klokken 08:22
EDIT: Skal lytte etter klunkelyder i forstillingen også [emoji6]
De hører du ikke på langkjøring, men ved sakte kjøring i noen dumper og langsgående kanter i veien. Bilen er kjempegod å kjøre også på langtur så dette blir det handel av. God tur.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

jcnorway

På vei dit vi skal i Elverum (en gård litt i utkanten av sentrum) så må det kjøres i 30-40 km/t et par km på en vei som ikke er asfaltert (dvs litt huller her og der, traktorkjørt og ujevnt underlag). Så der får man nok testet ut forstillingen [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Toalmar

#24
Sitat fra: jcnorway på lørdag 11. mars 2017, klokken 15:52
Har nettopp kommet hjem etter å  ha sett på bilen hos forhandler. Ble litt i tvil på utvendig fargevalg. Fruen vil helst ikke ha "fluid black". Så også en hvit, en protonic blue og en grå versjon. Foreløpig holder man dørene åpne for protonic blue og mineral grey. Noen som har råd om fargevalg? Har grå bil idag så spørsmålet er vel om man skal kaste seg ut i en helt annen farge eller ikke...
Smak og behag er så forskjellig. ikke la andre bestemme hvilken farge dere skal velge.
La magefølelsen få bestemme og ta den fargen dere synes er penest
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

jcnorway

Forhandler tror jeg har både grå og protonikblå som demobiler så kan be om den blå når bil skal testes en helg for å føle litt på fargevalget [emoji16] Veldig spent på hvordan 4-åringen med forovervendt barnesete vil trives der bak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

turfsurf

Vi har 4 åring med Sirona X2, ingen klager derifra.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Sør

Våre unger på 3 og 5 år stortrives i bilen. De har veldig god utsikt ut sidevinduene, så de får mye mer ut av kjøreturen enn i mange andre biler. Hvis det er opp til ungene, så kjører vi i3 og ikke Volvoen når vi skal ut i bil.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Klykken

Sitat fra: Autowinder på lørdag 11. mars 2017, klokken 09:41
Og fjernlysene er ikke så dårlige som mange vil ha det til. Det er jo tross alt halogenlys, men de oppleves ufortjent dårlige sammen med LED nærlysene.
De er rent farlige på mørke vinterveier. Sier dette etter å ha kræsjet med et rådyr for et års tid siden, og å måtte hive meg over i motsatt kjørefelt for å unngå elg noen måneder senere, hvor begge tilfellene garantert kan skyldes latterlig dårlige fjernlys, selv til halogen å være. Dette er langt under pari!
De er jo montert i høyden til grøftlysa på alle andre biler, og i tillegg halogen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

jcnorway

Dette med fjernlys - er det noe som man i etterkant kan modifisere/endre slik at disse blir bedre? Eller er dette noe man "bare må leve med"?
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA