Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading utendørs i regn

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 19. mai 2017, klokken 08:10

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sylwester

#61
Sitat fra: HEL på mandag 23. oktober 2017, klokken 10:01
...
Har fått svar om at jeg trenger en type 1 til 2 ladekabel
Hvordan ser den ut?
Hvor får jeg tak i det billigst mulig?

...
22KW kr 15 pr påbegynt 30 min
4-22 KW kr 15 pr påbegynt 60 min
Leverer den 22 KW til iON via overgangskabelen?

Du får oversikt over de som selger slik kabel i elbilforeningens artikkel. Du har type-1 på bilsiden så du er ute etter en type2-til-type1, en såkalt mode3-kabel. De finnes i forskjellige lengder og makseffekt, men siden din bil maks lader 16A (3,7kW) så er alle bkablene helt greie. Jeg angrer litt for at jeg ikke fikk for spiralkabel. Du bør verifisere prisen selv da de skifter og det er såpass konkurranse at sammenlikningen er litt uheldig uten å ta hensyn til levering. Den billigste er kanskje den du kan dra å hente kabelen hos.

Merkelig pris. Betyr det at hvis du har bil som kan lade 22kWh og stiller ladefarten ned til 21kWh så får man halv pris?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Agmuns

Finnes det en oversikt over RFID-brikker

  • er det forskjellige teknologier?
  • kan man bruke én brikke over alt så lenge man er "medlem" hos leverandør?
  • er det mulig å lage egne RFID-brikker - i så fall hvor pålitelig er disse?
  • lønner det seg å ha flere brikker?
  • kan man lade uten å være "medlem" hos leverandørene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA