Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av Krsand, torsdag 18. mai 2017, klokken 15:25

« forrige - neste »

Krsand

Beklager for et skikkelig rookiespørsmål, men jeg er helt blank. Har sett gjennom de fleste postene i forumet men har ikke funnet helt ut av dette.

Venter spent på levering av ny Zoe men har konkludert med at jeg vil ha en ladekabel hengende fast på ladestasjonen hjemme slik at den andre kan ligge klar i bilen til jeg plutselig trenger den. Lurer bare på hva slags kabel jeg faktisk trenger for at det faktisk skal fungere. Skjønner jeg må ha mode 3 kabel med type 2 kontakt i begge ender, men skal jeg ha 16A eller 32a, og må jeg ha 3fas eller holder det med 1fas?
Har fått montert PodPoint 3,6KW wallbox så det er begrenset hvor mye strøm som leveres, og denne kabelen skal ikke brukes til lading andre steder da jeg har originalkabelen til dette.

HCO

Anbefaler 16a 1-fas (det er dette 3,6 kW Podpoint er...) dersom du ikke har tenkt å bruke kabelen andre steder. Den vil da ikke fungere på f.eks. 22 kW ladestolper.

En 16a-kabel er tynnere og mer fleksibel enn 32a, dermed er den enklere å ha med å gjøre. Velg gjerne en spiralkabel i passende lengde, så slipper du å ha kabelen liggende på bakken.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

Krsand

Takk for hjelpen :-) Da var det som jeg trodde så da fullfører jeg bestillingen :-D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA