Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Importert e-up! Styre unna?

Startet av Eleutheros, torsdag 18. mai 2017, klokken 00:09

« forrige - neste »

Eleutheros

Jeg har sett litt på FAQen for OnStar, og der ser det ut som systemet er avhengig av at bilen har eget navigasjonssystem for å laste opp posisjonering (se utklipp under).

Tror dere dette vil gjøre OnStar mindre aktuelt for Ampera-e? Det vil vel bety at en del av det som skal gå automatisk med det systemet ikke vil gjøre det.

Har sendt en epost til forhandler også, men gjetter at de ikke vet så mye om det enda.

"Min Opel er ikke utstyrt med et originalt navigasjonssystem. Kan jeg fortsatt bruke OnStars nedlasting av destinasjon?
Nei. Funksjonen for nedlasting av destinasjon krever et fabrikkmontert navigasjonssystem."

zbk

Når det er telefonen som gir deg navigeringen uansett, hvorfor trenger du å laste ned til bilen? Du kan vel bare lagre lokasjonene rett på telefonen i ro og mak, så henter du dem opp som favoritter eller noe når du er i bilen... Du trenger jo telefonen for navigasjon uansett.

Skal sies at jeg ikke har telefon som støtter Android eller iOs, så någet kjipt for min del, men såpass som beskrevet over ville jeg tro fungerer greit for begge plattformer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

goev

Jeg har forstått det slik at OnStar sitt navigeringssystem finnes i Ampera-e, men den viser ikke kart men bare guider deg via stemme og instrumentpanel. Man kan enten sette destinasjon ved å bruke OnStars bemannede tjeneste eller OnStar-appen.
Godt mulig jeg har misforstått da :)
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt
Venteliste på Kia e-Niro med APP
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro på OVMS.

Eleutheros

Takk for svar : )

Nå kom det også svar fra Opel-forhandleren:

"Jeg kjører selv en 2017  Zafira med OnStar og uten integrert navigasjon.  Det er kun nedlastning av destinasjon når du snakker med OnStar du ikke får.  Altså at person på sentral ikke kan laste ned din etterspurte destinasjon til din bil.

Så bilens posisjon følges hele tiden, og bilens plassering kommer nøyaktig frem i appen osv."

Zuexi

Hvor er bilen i løypa når OnStar aktiveres? Fikk mail om at OnStar ble aktivert idag, men bilen skal visst ikke komme til Norge før andre uka i August i følge forhandler.

Olemann

Noen som har fått OnStar til å virke på www/nett og vise samme data som appen?  På min BMW i3 er dette lett, men ikke funnet ut hvilken Opel nettside som gir aksess til bilen på samme måte som OnStar appen. 

Tips?

KapteinKork

Olemann,

Ja, dette fungerer helt fint her hos meg  :+1:

Jeg logger inn her:
https://eur.onstar.com/

KapteinKork

Sitat fra: Zuexi på lørdag 22. juli 2017, klokken 21:02
Hvor er bilen i løypa når OnStar aktiveres? Fikk mail om at OnStar ble aktivert idag, men bilen skal visst ikke komme til Norge før andre uka i August i følge forhandler.

Vi fikk vår Opel Ampera-e lørdag 22. juli og OnStar ble aktivert samme dag.
Forhandleren (Mobile Ensjø) aktiverte OnStar når vi hentet bilen.

Olemann

Takk, jammen funket det her og!! 

Sitat fra: KapteinKork på mandag 24. juli 2017, klokken 22:26
Olemann,

Ja, dette fungerer helt fint her hos meg  :+1:

Jeg logger inn her:
https://eur.onstar.com/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA