Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger tips for innkjøp av elbil

Startet av Mippen, onsdag 17. mai 2017, klokken 20:44

« forrige - neste »

Mippen

Jeg har fra før jeg fikk meg Model S i 2015 vært oppmerksom på at det er et problem på biler uten Alcantara taktrekk at B-stolpen får stygge merker og hull etter som man går inn og ut av bilen. Etter som jeg har vært obs på dette problemet før jeg fikk bilen så har jeg tenkt over hvordan jeg går inn og ut av bilen for å minimere slitasje i dette området. Likevel har jeg fått hull i dette området nå og Tesla antyder at det er normal slitasje. Hva mener dere? Bilen min har rullet 35.000 kilometer og er akkurat 2 år denne md. Det er jeg som har kjørt bilen hele tiden uten om når den har vært på service. Jeg mener det er utrolig dårlig material kvalitet og syns det er rart at det har blitt slitt der når jeg har vært obs på at det er et problem og har lagt meg til en "teknikk" for å minimere slitasje når jeg går inn og ut av bilen siden den har vært ny.
Fremtiden er elektrisk.

alda

Sitat fra: Mippen på torsdag 09. mars 2017, klokken 09:37
Jeg har fra før jeg fikk meg Model S i 2015 vært oppmerksom på at det er et problem på biler uten Alcantara taktrekk at B-stolpen får stygge merker og hull etter som man går inn og ut av bilen. Etter som jeg har vært obs på dette problemet før jeg fikk bilen så har jeg tenkt over hvordan jeg går inn og ut av bilen for å minimere slitasje i dette området. Likevel har jeg fått hull i dette området nå og Tesla antyder at det er normal slitasje. Hva mener dere? Bilen min har rullet 35.000 kilometer og er akkurat 2 år denne md. Det er jeg som har kjørt bilen hele tiden uten om når den har vært på service. Jeg mener det er utrolig dårlig material kvalitet og syns det er rart at det har blitt slitt der når jeg har vært obs på at det er et problem og har lagt meg til en "teknikk" for å minimere slitasje når jeg går inn og ut av bilen siden den har vært ny.
Dåligt materialval av Tesla här, fel ställe att spara pengar på... Borde ju vara en reklamationssak, då det aldrig är ett problem på 99 % av alla andra bilmärken?
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

eadie

Kjedelig sak som mange nok merker.
Jeg er også obs når jeg går inn og ut, men vanskelig å unngå å sneie borti. Da blir det før eller senere slitasje.

Jeg har også slitasje på skinnet på rattet. Grunnen tror jeg er glidelås på jakke som rasper borti rattet når jeg setter meg inn/ut. Også vitkig å være obs på, ellers får man fort hull/riper i rattskinnet.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

petersv

Uavhengig av spørsmålet om skyld og ansvar, så er 1800 ikke en verst pris altså.

Muffinman

2015-modellen vår fikk antydninger til dette etter bare to-tre uker til tross for at vi har vært veldig bevisst på å ikke komme i kontakt ved inn- og utstigning. Nå er bilen gått 50.000 og har et tydelig merke. Dette må ha oppstått kun av klær som har sneiet borti. Vår 2013-modell har alcantara og er kjørt 120.000, og har ingen antydninger til slitasje på dette punktet.

Dette er kort og godt elendig kvalitet siden det ikke tåler normal bruk, og det er dårlig at Tesla ikke vil vedkjenne seg det. Det vil for øvrig være meningsløst å bytte med en lik del da skaden vil oppstå like raskt igjen. Jeg vurderer heller å legge pengene i å få disse dekslene trukket med et bedre materiale.

cra

Sitat fra: petersv på torsdag 09. mars 2017, klokken 10:50
Uavhengig av spørsmålet om skyld og ansvar, så er 1800 ikke en verst pris altså.

Tenkte det same. Er det mulig å bytte til noe som er mer slitebestandig enn det originale, tro? Titan-skjold, f.eks?  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

En herremann over her foreslo å bytte til alcantara-trukket deksel i en annen tråd. Blir litt fargeforskjell, men det tåler å brukes.

Mippen

Hvis ikke noen flinke folk vil ta på seg jobben å 3D printe et deksel som kan limes på akkurat der det er kritisk. Jeg har gjort en liten quickfix nå. Kjøpte noen gummiføtter med avrundet kant på ebay til 15 kroner. Klarte å bue de rundt slik at de dekker skaden. Kanskje det også hindrer at det ikke slites så mye. Syns 1800 kroner ikke er så ille hvis det ikke koster mer å bytte, men Tesla burde ta på seg ansvaret for dårlig kvalitet. Det skal ikke bli slitt så fort på en såpass ny bil.
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA