Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte elbil - råd og vink ?

Startet av Radiobil1, fredag 11. februar 2011, klokken 12:48

« forrige - neste »

breitling

Sitat fra: Lysholm på lørdag 12. oktober 2013, klokken 20:01
Til dere som har sett/prøvd bilen. Er ZOE på størrelse med VW eUP!?

Nei. Zoe er litt i overkant av 4 meter lang.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Radiobil1

2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Smiling when sailing

Den kan også kjøpes med eid batteri i Tyskland/Frankrike hvis det stemmer som annonseres her:

http://www.elektroauto-forum.de/Kleinanzeigen/index.php?id=18
Blå Leaf, Tromsø

stefka

Renaultforhandleren her i Drammen fotalte i dag at Zoe skal presenteres storslått foran norske medier i slutten av mars. Samtidig skal det bli mulig å bestille bilen. Prisen inklusive hjemmeladeren skal starte ved 220 tusen kroner.

Griffel

Sitat fra: stefka på onsdag 26. februar 2014, klokken 23:09
Renaultforhandleren her i Drammen fotalte i dag at Zoe skal presenteres storslått foran norske medier i slutten av mars. Samtidig skal det bli mulig å bestille bilen. Prisen inklusive hjemmeladeren skal starte ved 220 tusen kroner.
Da er jo spørsmålet om denne prisen er med baterikjøp eller batterileie. Det samme spørsmålet forsåvidt for det som feilaktig kalles hjemmelader.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Gnilre

220.000 kr er prisen inklusive batterier. Det er ingen som ville kjøpt denne bilen ellers - til det er konkurransen fra Leaf, VW Up og Golf altfor stor.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

jkirkebo

Sitat fra: Gnilre på fredag 28. februar 2014, klokken 14:17
220.000 kr er prisen inklusive batterier. Det er ingen som ville kjøpt denne bilen ellers - til det er konkurransen fra Leaf, VW Up og Golf altfor stor.

Spørs om så mange kjøper den uansett, siden den ikke kan lades på de aller fleste offentlige ladepunktene her i landet. Den kan kun lades på TN-nett, og hjemmelader-løsningen inkluderer 400V trafo.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. februar 2014, klokken 15:00
Spørs om så mange kjøper den uansett, siden den ikke kan lades på de aller fleste offentlige ladepunktene her i landet. Den kan kun lades på TN-nett, og hjemmelader-løsningen inkluderer 400V trafo.

Noen har allerede sett seg ut Zoe som "den eneste ene", men det spørs om det blir noe særlig større volum enn Focus Electric med disse begrensingene.

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. februar 2014, klokken 15:00
Sitat fra: Gnilre på fredag 28. februar 2014, klokken 14:17
220.000 kr er prisen inklusive batterier. Det er ingen som ville kjøpt denne bilen ellers - til det er konkurransen fra Leaf, VW Up og Golf altfor stor.

Spørs om så mange kjøper den uansett, siden den ikke kan lades på de aller fleste offentlige ladepunktene her i landet. Den kan kun lades på TN-nett, og hjemmelader-løsningen inkluderer 400V trafo.
Jeg stiller meg tvilende til at det er helt riktig, da hadde de nok ikke giddet å lansere denne i Norge i det hele tatt.
Det finnes sikkert en løsning for en fas 230V i tilegg, men kanskje litt begrenset i ytelse.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

breitling

Renault har tilpasset Zoe særnorsk nett. I tillegg til default Cameleon lader bilen har en "vanlig" 220V/10A lader som takler TN-nettet. Med Cameleon lader kan du lade fra IT-nettet opp til 64A. Det er mange nye bygg (og offentlige ladere etterhvert) som hat IT-nett.
Jeg har prøvd Zoe i fjor. Den kan ikke sammenlignes med e-up. E-upen er i klasse med trillingene. Plass, størrelse, osv. Heller ikke e-golf kan konkurere (bortsett fra merkenavn) fordi den har ikke varmepumpe.
Her er det snakk om smak. Zoe, eGolf, i3, Leaf har samme batteri (ca. 24 kWh), dermed samme rekkevidde (ikke Golfen som ikke har VP). Zoe koster ca. 220k, Leaf 250, Golf 280, i3 300+. Til hver lommebok. Og smak. Om noen foretrekker skinnseter, myk plast på dashbordet, merke som står i grillen, værsågod. Men en ting er felles: disse bila kommer like langt en fin sommer dag!
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

TB

Sitat fra: breitling på fredag 28. februar 2014, klokken 18:23
Renault har tilpasset Zoe særnorsk nett. I tillegg til default Cameleon lader bilen har en "vanlig" 220V/10A lader som takler TN-nettet. Med Cameleon lader kan du lade fra IT-nettet opp til 64A. Det er mange nye bygg (og offentlige ladere etterhvert) som har IT-nett.

Er vel omvendt:
IT = særnorsk nett (Isolated Terra)
TN = Europeisk nett (Terra Neutral)

http://no.wikipedia.org/wiki/TN-nett
http://no.wikipedia.org/wiki/IT-nett
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

jkirkebo

Sitat fra: breitling på fredag 28. februar 2014, klokken 18:23

Her er det snakk om smak. Zoe, eGolf, i3, Leaf har samme batteri (ca. 24 kWh), dermed samme rekkevidde (ikke Golfen som ikke har VP). Zoe koster ca. 220k, Leaf 250, Golf 280, i3 300+. Til hver lommebok. Og smak. Om noen foretrekker skinnseter, myk plast på dashbordet, merke som står i grillen, værsågod. Men en ting er felles: disse bila kommer like langt en fin sommer dag!

Leaf Acenta får man vel for ca. 229k om man dropper "norgespakken" (leiebil og fri service) så der skiller det ikke mye i pris.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

#162
Sitat fra: stefka på onsdag 26. februar 2014, klokken 23:09
Renaultforhandleren her i Drammen fotalte i dag at Zoe skal presenteres storslått foran norske medier i slutten av mars. Samtidig skal det bli mulig å bestille bilen. Prisen inklusive hjemmeladeren skal starte ved 220 tusen kroner.
Sitat fra: Finnøy på fredag 28. februar 2014, klokken 15:24
Noen har allerede sett seg ut Zoe som "den eneste ene", men det spørs om det blir noe særlig større volum enn Focus Electric med disse begrensingene.

www.Elbilsenter.no har minst to Zoe inne.  Denne til 200K, pluss at det står en svart utenfor der nesten hver dag.
Og så har de solgt minst en, så de må vel vite hva som gjelder ang lading i Norge.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

stefka

Men disse leveres bare med tre års batterileie inklusive i prisen. Etter tre år må du betale leien.

breitling

Sitat fra: stefka på søndag 02. mars 2014, klokken 15:11
Men disse leveres bare med tre års batterileie inklusive i prisen. Etter tre år må du betale leien.

Og det er en europeisk modell, dvs med sin standard Cameleon lader. Jeg har prøvd den i fjor.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA