Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endelig bestilling av I-Pace

Startet av bmw2002, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:39

« forrige - neste »

bmw2002

Bilene blir produsert etter reservasjonsnummer ifølge forhandler. Men man kan jo ha flaks f.eks dersom Jaguar bestemmer seg for å lage 100 FE biler før de lager andre bilen, men ikke noen informasjon om dette.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 10. januar 2018, klokken 09:39
Bilene blir produsert etter reservasjonsnummer ifølge forhandler. Men man kan jo ha flaks f.eks dersom Jaguar bestemmer seg for å lage 100 FE biler før de lager andre bilen, men ikke noen informasjon om dette.

Jaguar lager 150 FE. Thats it. Derfor valgte jeg den selv om jeg egentlig ikke har bruk for det

mariowing

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 10. januar 2018, klokken 09:52
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 10. januar 2018, klokken 09:39

Jaguar lager 150 FE. Thats it. Derfor valgte jeg den selv om jeg egentlig ikke har bruk for det

Derfor vil det være meningsløst at de ikke kommer først. Jeg tror offisielt så sier de at bilene utleveres i juli/august og at valgt utgave ikke har noe å si for å ha sitt på det tørre skulle noe uventet oppstå. Det er bedre for Jaguar å komme med glad-meldingen til oss FE kjøpere at vi får bilen allerede i juni som en overraskelse om noen måneder :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

turfsurf

Sitat fra: daktari på onsdag 10. januar 2018, klokken 07:35
Bl.a. min egen Model S, alle andre biler jeg har eid og ser på gata.

OK, blir interessant å se. iPace er jo f.eks 8cm smalere enn Model S
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Threewheeler

Hei - jeg har fulgt denne Ipace-siden tett i et års tid nå, og jeg har hentet mange gode innspill herifra.

Jeg har nå landet (tror jeg) på å bestille en HSE i hvit som på bildene vi har sett - men bedt forhandler svare på om bildene viser «Fuji White» (som er «gratis») eller «Yulong white» (evt med ca 10 000.- i tillegg?). Videre er jeg usikker på standard ebony seter, eller om Sienna Tan eller Light Oyster skinn kan være et fine alternative til en hvit bil, og til hvilken pris/tillegg...?

Skal ikke ha hengerfeste og synes felgene som er standard på HSE ser bra ut men sjekker om disse er gloss black inni og diamond turned utenpå - vanskelig å se på det bildet jeg har sett her på disse sidene...

Har rettet disse spørsmålene til forhandler i dag, men opplever ofte kompetansen vedr denne bilen er høyere her inne enn hos selger så sjekker om noen har noen kommentarer/ inputs?

Tenkte jeg skulle ut og bastille i neste uke :)

moe696

Både Sienna tan og light oyster er oppført som NCO. Non cost options.

Det betyr at det kan velges uten pristillegg. Sienna tan interiør og hvit lakk blir knall kombinasjon.

Threewheeler

Takk - det hadde jeg ikke fått med meg - da tror jeg nok det blir hvit med sienna tan :)

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. januar 2018, klokken 09:59

Jaguar selv brukte BMW 5 serie GT som størrelsesreferanse på Aker Brygge visningen.
Selv synes jeg den både ser ut og er klart mindre enn S og X, men også klart større enn min kones ASX og de har samme formfaktor.

Vet ikke om dette var hjelpsomme referanser, men håper det.

Tormod_Aas

Jeg har selv landet på Corris Grey (det er den som er brukt på grå prototype) og Sienna Tan på HSE. Vet noen om HSE-skinnet er helt rent i fargen eller om det har deler med kontrastfarger eller kontrastsøm (håper ikke det).

Tellus

Sitat fra: Threewheeler på onsdag 10. januar 2018, klokken 11:03
Hei - jeg har fulgt denne Ipace-siden tett i et års tid nå, og jeg har hentet mange gode innspill herifra.

Jeg har nå landet (tror jeg) på å bestille en HSE i hvit som på bildene vi har sett - men bedt forhandler svare på om bildene viser «Fuji White» (som er «gratis») eller «Yulong white» (evt med ca 10 000.- i tillegg?). Videre er jeg usikker på standard ebony seter, eller om Sienna Tan eller Light Oyster skinn kan være et fine alternative til en hvit bil, og til hvilken pris/tillegg...?

Skal ikke ha hengerfeste og synes felgene som er standard på HSE ser bra ut men sjekker om disse er gloss black inni og diamond turned utenpå - vanskelig å se på det bildet jeg har sett her på disse sidene...

Har rettet disse spørsmålene til forhandler i dag, men opplever ofte kompetansen vedr denne bilen er høyere her inne enn hos selger så sjekker om noen har noen kommentarer/ inputs?

Tenkte jeg skulle ut og bastille i neste uke :)

Vurderer også hvit farge. Fuji White (tilsvarende Polaris White for F-Pace) er en ikke-metallic skikkelig  hvit farge.

Den andre hvitfargen er mer perlemorhvit og i mettallic. Kommer til å gå for en skikkelig hvit farge hvis det blir hvit. Gjør ingen ting at jeg sparer 10K samtidig i så fall.

daktari

Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. januar 2018, klokken 09:59

4 cm på hver side altså. Kanskje ikke så lett å se?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

8 cm forskjell i bredde er overraskende mye. De må være lett og se, og må jo merkes på bakseteplassen.

Espen Hugaas Andersen

Tja, tror kanskje Tesla har relativt tykke dører (for å gjøre det bra på krasjtestingen), så forskjellen er kanskje ikke så stor på innsiden.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

remoey

Sitat fra: Tormod_Aas på onsdag 10. januar 2018, klokken 12:25
Jeg har selv landet på Corris Grey (det er den som er brukt på grå prototype) og Sienna Tan på HSE. Vet noen om HSE-skinnet er helt rent i fargen eller om det har deler med kontrastfarger eller kontrastsøm (håper ikke det).

Forhandler sier ihvertfall at alle setene er ensfargede.
2015 VW e-Golf (byttes ut med i3 i august)
2016 AMG C63 S T
2017 BMW i3 Protonic Blue, Fully Charged (i bestilling)

Tor Ping

Er det andre som har betalt reservasjonsbeløpet som ikke har hørt noe fra forhandler?
Min forhandler er Insignia, er nok ganske langt ned på listen (reservasjon fra tidlig april.17) men det er jo noen dager siden de første fikk telefon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA