Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av gie, tirsdag 16. mai 2017, klokken 23:35

« forrige - neste »

gie

Kjøpte meg en brukt/defekt Merida E-spresso 408 EQ, 2013 modell uten batteri og med defekt motor. Før jeg eventuelt kjøper nytt batteri ønsker jeg å få orden på motoren/elektronikken.
Er det noen her som kjenner til om det må benyttes originalt Bosch batteri, eller om det er mulig å teste sykkelen med to stk 18 volts batterier i serie? Ser at det går en kabel med fire ledere fra batteri og inn til motor, hovedstrøm (rød og svart) i tillegg til en grønn og en gul ledning.

PerBear

De ekstra ledningene er til datakommunikasjon. Ta den med til et Bosch autorisert elsykkelverksted så kjører de diagnose på elsykkelen. Sparer deg for masse tid på feilfinning. Da kan de også teste sykkelen med et batteri så slipper du.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA