Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av Zonec, tirsdag 16. mai 2017, klokken 17:10

« forrige - neste »

Rav4_EV

Det er på et parti levert tilførselskabel som ikke har de kvaliteter som kreves for utebruk. Disse kan byttes hos forhandler.

Nofuel opplyser at de ikke har noengang levert ut 3 ganger produkt med feil til samme kunde. Så lenge SELE ønsker å være anonym slik at man ikke kan spore problemstillingen på navn velger jeg å stole på Nofuel.

Zaptec har et flott produkt , men til tross for milloner i utviklingsstøtte fra staten er prisen helt hinsides.

Jonas Helmikstøl holdt en fin presentasjon for Vestfold og Telemark elbilforening tidligere i uken. Han opplyste at Zapchargeren veier ca 7 kilo. Nofuel lademugge veier 13 kilo. Volummessig er den tradisjonelle trafoen,en vinner. 

Når vi har verdens særeste strømnett i Norge der franske ingeniører ikke tør å la bilen sin lade på det det fint at de nå finnes minst 2 portable løsninger slik at Zoe kan være en del av et magnfoldig elbiltilbud.

Så får kjøperne finne ut om det kan forsvares å bruke 3 ganger mer penger på et produkt som neppe gir veldig større merverdi. 

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

gigafactory

Hadde vært interessant om flere brukere her med den svarte lademugga kunne fortelle om sine erfaringer med lading i "ekstreme" temperaturer. Måten bositron uttrykker seg på i andre tråder på forumet gjør at den brukeren for øyeblikket er i troll-kategorien min, kunne tenkt meg et bedre grunnlag.

minibiti

Hi,
Since you guys are talking about the Zaptec here, I have a question...
It is indeed quite noisy because of the fan.
I was wondering if it would be an idea to cover it with something, like a big plastic box.
The problem would then only be the size of the box in order to allow enough space to dissipate the heat generated which the fan is there to evacuate.

Any comments if this is a good idea, or if it will just destroy the Zaptec?

Thanks!
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

mdue

#18
Sitat fra: gigafactory på fredag 10. mars 2017, klokken 11:29
Hadde vært interessant om flere brukere her med den svarte lademugga kunne fortelle om sine erfaringer med lading i "ekstreme" temperaturer. Måten bositron uttrykker seg på i andre tråder på forumet gjør at den brukeren for øyeblikket er i troll-kategorien min, kunne tenkt meg et bedre grunnlag.

Har brukt ladebøtta fra Nofuel daglig (jobb-lading, ca 1/2 batteri) siden januar og har ikke hatt noen problemer. Fungerer utmerket i enda mer "ekstreme" vintertemperaturer enn 5-  såvel som i sommervarmen. Lydløs er den også!!! At den veier 12 kilo har ingen ting å si. Noe må man løfte ut og inn av bagasjerommet uansett, og i "verste" fall så får man litt påfyll på bicepsen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA