Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjerne Phone Cradle i midkonsoll og erstatte den med USB

Startet av Doro, tirsdag 16. mai 2017, klokken 11:14

« forrige - neste »

Doro

Jeg har nettopp importert meg en 2015 Leaf S fra USA. Har et problem med at det kommer en dunkelyd / slag fra venstre side bak etter passering av fartsdumper eller andre ujevnheter. Mistenker at det muligens er en defekt støtdemper.
SandeAuto mente man ikke kunne bruke samme dempere som på "norske biler" og skulle ha kr 2500 stk. Er det noen som vet om dette stemmer, eller vet om hvor man får tak i rimeligere dempere. Kan bestille orginale fra USA for 90$ men da er det litt leveringstid:)

nr1rayner

Ville ikke byttet demper pga mistanke, spesielt på en så ny bil.
Se over foringer og innfestinger først.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Doro

Foringer og innfestninger ser bra ut (det jeg kunne se med bilen oppjekket). Demperen "surkler" litt og har litt "olje-svette" på utsiden - derav mistanken:)

kaiat

Sitat fra: troso på tirsdag 07. mars 2017, klokken 21:01
Jeg har nettopp importert meg en 2015 Leaf S fra USA. Har et problem med at det kommer en dunkelyd / slag fra venstre side bak etter passering av fartsdumper eller andre ujevnheter. Mistenker at det muligens er en defekt støtdemper.
SandeAuto mente man ikke kunne bruke samme dempere som på "norske biler" og skulle ha kr 2500 stk. Er det noen som vet om dette stemmer, eller vet om hvor man får tak i rimeligere dempere. Kan bestille orginale fra USA for 90$ men da er det litt leveringstid:)

Det er ulike delenr på demper til europeisk og USA-Leaf. Forøvrig ikke uvanlig at biler for det amerikanske markedet settes opp med litt mykere fjæring enn de for det europeiske markedet.

TorC

Du skal kunne bruk "norske" dempere, men da må du bytte begge på samme aksel. Det skal være relativt enkelt å teste om demperen er gåen ved å gynge opp og ned.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

nr1rayner

Ok, svetting er et sikkert tegn, den bør byttes  ;)

Den "gyngetesten" var god på gamle biler, men dagens biler er stivere, så den er dessverre ikke så mye å stole på.
Men, selvsagt, hvis bilen ikke består gyngetest er den i hvert fall gåen.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA