Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av geear, mandag 15. mai 2017, klokken 23:59

« forrige - neste »

geear

Innstillingene virker ikke helt riktige, blant annet kommer den opp med 24,2kWh batterikapasitet, tom vekt på 1599kg og 0 i forbruk til accessories. Noen som har funnet noe som fungerer for norske forhold, og gjerne for bil uten VP?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Heimdal-eGolf

Hei
Jeg har brukt GreenRace mye til å beregne forbruk på lange turer: Trondheim - Sunnmøre, Trondheim - Oslo og Trondheim - Jotunheimen.
Kjører 2015 eGolf m/VP. Følger fartsgrenser på langtur og kjører økonomisk.
GreenRace: har endret batteri kapasitet til 21.8, bruker automatisk fart og ECO/Sport på 5. Merk at GreenRace ikke tar hensyn til fergestrekninger og tar fergestrekningen med i beregningen. Man må da dele opp strekningen og beregne totalen manuelt.
Erfaring: GreenRace ser ut til å gi et konservativt estimat i sommerhalvåret og jeg bruker som regel såvidt litt mindre enn beregnet. Pga dårlig erfaring med rekkevidde under kalde forhold har jeg ikke lagt ut på noen langturer vinterstid. Opplever svært langsom "hurtiglading" når temperaturen kryper under -15 pga manglende temperatur regulering av batteripakken.
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

e-curious

Det står litt om bruk/begrensninger her (på fransk):
http://www.jurassictest.com/greenrace-help-credit

Ved bruk av vinterdekk blir det anbefalt å sette Cr (rullemotstand) til 0,02 istedet for 0,015.  Jeg antar at det kan være smart å  øke rullemotstanden litt dersom du vet at det er dårlig standard på veidekket også.

Jeg har av og til lurt litt på om verdien for regenerering er satt litt lavt.  Har også stusset over at luftmotstanden er høy i forhold til en del andre biler som fks Kia soul

geear

Sitat fra: e-curious på onsdag 08. mars 2017, klokken 13:09
Det står litt om bruk/begrensninger her (på fransk):
http://www.jurassictest.com/greenrace-help-credit

Ved bruk av vinterdekk blir det anbefalt å sette Cr (rullemotstand) til 0,02 istedet for 0,015.  Jeg antar at det kan være smart å  øke rullemotstanden litt dersom du vet at det er dårlig standard på veidekket også.

Jeg har av og til lurt litt på om verdien for regenerering er satt litt lavt.  Har også stusset over at luftmotstanden er høy i forhold til en del andre biler som fks Kia soul
Ja, der er det noe feil, såvidt jeg har funnet ut har Kia Soul Cd/Cw-Wert på 0.34 eller 0.35, mens e-Golf har 0.28. Ser de henviser til http://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coefficient_of_Drag_List på Greenrace, og der er det vel kun Golf 5 som står listet opp...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA