Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri i Kia Soul EV sommeren 2017

Startet av Kaik, søndag 14. mai 2017, klokken 20:05

« forrige - neste »

nr1rayner

Profil på dekket har egentlig ingenting å si for felgen, for felgen sin del kunne du brukt 205/75-16. Men rulleomkretsen blir for høy så det blir ikke lovlig på bilen, også tvilsom at du får plass til det.
Dekkbredden er mer vesentlig.

Har ikke sjekket nøye på Leaf-felgene, men vil tippe at ca 185-225 bredde er innafor.
Er du nysgjerrig i å finne ut hvilke dimensjoner du lovlig kan sette på må du lete gjennom STRO-boka.

Edit:
Fant denne
http://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/tyre-size-for-rim-size-width-calculator
Tipper det er 6,5" bredde, da er minimum 185 og max 215, så jeg bommet ikke mye  :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Kaik

Heisann, bare en rask oppdatering til alle dere som har bidratt med tips og råd i denne tråden her. Det ble til at jeg bestilte Nokian WR D4 fra dekkonline.com, så fikk jeg lagt om gummien på felgene og montert på bilen på Trønderdekk. Da ble i alle fall bilen EU-godkjent!  :P Har ikke hatt slike glatte forhold i bakken utenfor huset som referert til tidligere i tråden så vet ikke hvordan de vil oppføre seg der, men er godt fornøyd på det relativt våte og bare føret som har vært i det siste. Takker for hjelpen med dekkvalget!  :+1:
Nissan Leaf Tekna 2013

nr1rayner

Hvilken dimensjon og hastighet ble det?
Jeg har dessverre litt for mye dekk/mønster, men skulle du, mot formodning, ikke bli fornøyd så ta kontakt så er jeg sikkert lett å overtale til å kjøpe de av deg  :P

Da krysser jeg fingrene for at det blir skikkelig dritføre så du får testet de.
Helst svært lokalt denne uka, da jeg er bortreist :P

La på WS70 igjen på Mondeoen, kjørte 2 lengre turer. Husker ikke helt hva jeg mente den første turen..
Men etter turen i går, Trondheim-Molde, med kun bar asfalt ble jeg flere ganger overrasket over hvor mye den sporet med de dekkene. Med WRD4 skal det MYE til for at den påvirkes nevneverdig av sporete asfalt. Nesten så jeg begynte å lure på at det er lovlig å kjøre med slikt, på norske veier som ikke akkurat holder høyeste standard...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Kaik

Det ble 205/60-16 gitt! De blir nok stående på bilen, tenker jeg! ;)

For de som evt. er ute etter nye dekk nå, så vil jeg bare tipse om at hvis en er (strøm/fiber) kunde hos NTE så får en nå 47% fast rabatt på dekk hos Vianor. Da kan en f.eks. kjøpe Nokian Hakka R2 dekket (som ble sterkt anbefalt av leafnor tidligere i denne tråden) og få det lagt på bilen for en del mindre enn det jeg måtte ut med totalt (raskere og litt enklere prosess også).
Nissan Leaf Tekna 2013

nr1rayner

Håper, og regner med du blir fornøyd  :+1:

Ikke stol blindt på slike rabatter.
Dekkbransjen er kanskje litt spesiell, man kan få så mye rabatt man bare vil, men det betyr ikke at sluttsummen på kassalappen er god.
I dekkbransjen er det svært få, eller ingen som selger til veilpriser.

Handlet selv R2 til moderen hos Vianor. Hadde fått litt bedre pris gjennom dekkonline og omlegg hos noen andre, men det var verdt det.
Sist gang jeg bestilte fra dekkonline tok det ca 2 uker før de var på døra  :-\
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA