Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av Svenerik, lørdag 13. mai 2017, klokken 12:49

« forrige - neste »

Svenerik

Heisann.

Da er mb b el bestilt og jeg lurer på om noen vet om det er ulempe med å ha 19 tommer felg  med tanke på rekkevidde og akselerasjon?    Tenker 19 tommer kum på sommer dekk

CitB59EL

Hei, Grattis med ny bil! Vi har B klasse med 18 og JA vi merker forskjellen mot den gamle som hadde 17". Mindre dekk gir bedre aks og lavere forbruk.  16" Med A dekk er det beste med tanke på rekkevidde. Bilen vil bli bedre å se på men den vil bråke mer og bruke mer strøm.

B klassen mister ca 1-4 mil på sommer føre med større dekk. Se etter dekk med A i rulle motstand da dette er mye å si på rekkevidde. Så mye at vi sterkt vurderer å bytte fra 225/45-18 med C til A i rulle motstand i samme str. Da dette vil gi oss 1-2 mil ekstra rekkevidde uten å gjøre noen forandring på kjørestil.

Svenerik

Tusen takk :).

Oki da dropper jeg den tanken på 19 tommer felg.  Takk for svar :)

PaulusA

Hei,
Det ligger tråd med "måling" av kjørelengde og forbruk i forhold til dekk. I utgangspunktet er det ikke felgstørrelsen som avgjør rekkevidde men bredde på dekket og hvor lettrullende dette er.
Har selv 18" 225/45 originale (ikke punkteringsfrie) og har fulgt opp med 225/50-17" vinterdekk
Fungerer veldig fint for min del.

Personlig er jeg godt fornøyd med 18" bilen er utstyrt med, men hvis rekkevidde er et tema vil du uansett ha stor forskjell ved vinterkjøring.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA