Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurderer kjøp av Leaf

Startet av Yen, torsdag 11. mai 2017, klokken 16:12

« forrige - neste »

Yen

Vi skal til Örebro i mai, og skal egentlig bruke bensinbilen. Men sittter å lurer på om denne turen er gjennomførbar i i3'en som vi venter på?

Usikker på hvordan lademuligheter er i Sverige...! Spesielt fra Oslo til Örebro!
Er det noen som har erfaring med, eller vet noe om dette?

Hadde vært kult om det gikk i i3'en uten for mye trøbbel og ekstra innsats.
BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

Dnn .

Muttern kjørte fra Jessheim til Vesterås ifjor med kia soul, så ser ingen grunn du ikke skal klare det. Er hurtigladere hele veien :) de kjørte midt på kaldeste vinteren, så måtte stoppe endel.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Autowinder

Bør gå helt greit, men sørg for eventuelle avtaler med ladeselskapene er inngått før start. Knytt dem gjerne til (RF)ID-brikken til Elbilforeningen :)

http://egotrip.se/#N4IgNg9gxgziBcBtEEaRAGhANYE4FMAjXCDAAgGUB3fAE3wDsQBdLGAFwUVZCifhCEAtlQC0ASwDMmXkIQgAQgFkA6mSllJkgNYqAFjKG4EkgAymsuY-ABMFkJ3gBGe1C68IQwhBnsAngAO+GQ2ogFgAK4A5ixYsO4w+DIMPjy0cAJC+LhRdDK0cgL4UD4AvkA

Tipper det klarer seg med en lading mellom Oslo og Örebro
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

cj

Jeg har hatt noen langturer til østkysten og min erfaring er at det faktisk er godt utbygd ladenettverk langs hovedveiene i Sverige. Men som Autowinder skriver over så sørg for å ha avtalen i orden.
Om du har Vattenfall (inCharge) og Clever i tillegg til Fortum så har du allt du behøver. Clever er dyre så de bruker jeg kun om de to andre ikke fungerer.

Når jeg kjører bruker jeg 90% Fortum og Clever/Vattenfall der Fortum ikke er godt nok utbygd (dvs 1-2 ladestopp).   

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA