Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Takstativ

Startet av Gikken, torsdag 11. mai 2017, klokken 12:34

« forrige - neste »

Gikken

Heisann, har altså eeeendelig fått meg Tesla, etter å ha hengt som en skygge på dette forumet i mange, mange år. Ble en 2015 S85 med autopilot, og er for det aller meste fornøyd (med unntak av at bilen allerede må inn for å få byttet parkeringssensorer - det synes jeg de burde avdekket på den såkalte 200-punkts-sjekken de kjører bilen gjennom før den leveres).

Det jeg imidlertid ikke var forberedt på, var den lille sprekken mellom frontruta og dashbordet. Der er det jammen plass til at et parkeringskort kan forsvinne - noe som har skjedd med mitt. Har dette skjedd med andre? Noen som vet hvor det blir av - om det er et sted jeg kommer til selv? Kan ikke se snurten av det fra oversiden.
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

Øyvind.h

Prøv et A4 ark, konvolutt eller annet for å fiske det opp.
Jeg har mistet ting ned der et par ganger i andre biler, men aldri i Teslaen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

GOS

Sitat fra: Gikken på torsdag 02. mars 2017, klokken 23:59
Det jeg imidlertid ikke var forberedt på, var den lille sprekken mellom frontruta og dashbordet. Der er det jammen plass til at et parkeringskort kan forsvinne - noe som har skjedd med mitt. Har dette skjedd med andre? Noen som vet hvor det blir av - om det er et sted jeg kommer til selv? Kan ikke se snurten av det fra oversiden.

Opplevde det samme på dag en med min for snart 3 år siden. Har ikke sett parkeringskortet etter det og vet ikke hvor det blir av.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

aness

Oppdaget den sprekken der selv for et par uker siden..

Forsøk på å fiske kortet opp feilet, og Tesla mente at de måtte demontere dashbordet for å komme til.

Enkleste og billigste løsning: bestill nytt kort.

Christopher Neumann Ruud

Bilvaskeren klarte å miste parkeringskortet nedi der og gjorde det bare værre da de forsøkte å bruke trykkluft til å "blåse" det opp.

En av prepperene som også jobbet der jobbet også for Tesla, og han sa at eneste vei er å ta ut frontruta eller å demontere dashboardet. Skal bli spennende å se hva jeg finner når jeg en gang må bytte ruta mi med all steinspruten i :)
Det er ganske vanskelig å komme til helt fremst på dashboardet må jeg si.
Det hører med til historien at jeg etterpå forsøkte å montere en kortholder som skal holde neste parkeringskort på plass, så nå ligger det en kortholder i plast også nedi der ;)

Muffinman

Hmm, best å ikke prøve å varme grillpølser på defrosterdysene med andre ord  ;D

cra

Sitat fra: Muffinman på fredag 03. mars 2017, klokken 13:09
Hmm, best å ikke prøve å varme grillpølser på defrosterdysene med andre ord  ;D

Du bør i alle fall ikke tine reker der!  ;D :o
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorgenM

Ha en kortstokk liggende i bilen. Fôr bilen med ett kort i uka så burde den være fornøyd. En kortstokk holder i ett år (+ 3 uker med jokere) :+1:
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Gikken

hehe.. Takk for tips folkens! Har bestilt meg nytt parkeringskort nå, så må jeg bare få opp en plassholdere for å ikke bli han karen som alltid mister parkeringskortet sitt :-)
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA