Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2017 eller 2018 mod?

Startet av Toalmar, torsdag 11. mai 2017, klokken 00:21

« forrige - neste »

Toalmar

Hva skal man bruke på skinnsetene i bilen?
Vurderer å begynne med å behandle dem tidlig
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

model3citizen

Har kjørt 50000km nå, og tja, de trenger i grunn ikke behandling ennå. Men BMW selger kurium til formålet.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Ingeniøren

De fleste produkter tiltenkt skinnsofa mm funger sikkert fint. Selv brukte jeg noe jeg har kjøpt på Ikea på skinndelen på mine Lodge seter...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Autowinder

Blir seteskinnet flottere av slik dyr pleie? Autoglym er vel like bra? ;)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Uavhengige tester viser vel at det ikke nødvendig er sammenheng mellom kvalitet og pris på slike produkter. Det som er på flaska kan være likt, eller nesten likt, mens prisen bestemmes av logistikk, avanse, innpakning, navn og det faktum at noe er villig til å unne seg litt luksus selv om man vet man blir lurt.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

#7
Dette er jeg enig i, verden vil bedras. Men det er ikke lett å finne det optimale produktet likevel. Så er det vel ofte som på et VW produkt jeg har, skinn i sitteflater og rygg, og kunstskinn på sideflater og ryggens bakside. Og skinn har et beskyttelsesbelegg som jo slites over tid. Jeans tilfører mye blåfarge enkelte ganger, så jeg vet ikke om det er best å påføre impregnering tidlig, eller bare jevnlig rense lett og tilføre mykgjørende "krem".
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Toalmar

Da forstår jeg det slik at setene kan behandles med ett produkt beregnet for skinn.
Om du kjøper Biltema, Ikea, Swisswax eller noe annet spiller ingen rolle. :+1:

Da får vi se hva jeg vil bruke, går ut i fra jeg finner ett produkt jeg blir fornøyd med.
Går vel ikke for Biltema, da jeg er litt usikker på noen av deres produkter når det kommer til f. eks olje etc. (Biltema verktøy bruker jeg en del av)

BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Klykken

Sjekk ut detailersclub.no og forumet der for guider og tips til hvordan å best rense skinnsetene.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Tror nok det meste av skinnpleie vil fungere bra. Har selv brukt BMWs egen skinnepleie på den gamle bilen, og det har holdt veldig bra (sandbeige lyst skinn). Det koster 150-200kr for en flaske, og den varer 10+ behandlinger (skal smøres tynt på). Største fordelen for meg med BMW sin egen serie er at den er lite parfymert, og det som er av lukt er samme som det var originalt.

For i3, er det er det en egen PureCare pleieserie, inkludert skinnrens (varenummer 83122405480) og -pleie med olivenolje (83122405481). Har ikke prøvd disse, men blir nok å skaffe meg et sett til vårpussen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Smbob

Behandling av skinnseter er viktig om man vil beholde dem myl og fin. Litt usikker på skinntype/kvalitet på det benyttes i i3.
Er det skinn som benyttes andre plasser i bilen, eller er det syntetisk materiale som ikke trenger samme behandling som setene?
Skal/bør treverket oljes på med noe, slik at det ikke tørker ut?
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Gordon Retriever

Sitat fra: Smbob på søndag 07. mai 2017, klokken 21:18Litt usikker på skinntype/kvalitet på det benyttes i i3.
Kuer fra Bayern er jeg blitt fortalt.
Materialet i dashbordet føles litt annerledes enn det i setet når jeg stryker hånden over det, så det er mulig at kun setene er ekte skinn.

KnutOL

Jeg har smørt inn skinnsetene med Elephant Leather Preserver (skinnfett), etter en liten rens først, produkter som jeg opprinnelig kjøpte fra Swissvax. Setene blir myke og får en dypere farge.


Jeg ser at du får tak i samme produktet mye billigere på f.eks Home & http://www.homeandcottage.no/produkter/mobler/mobeltilbehor/elephant-leather-garvefett-laer


Sent from my iPhone using Tapatalk

Autowinder

Jeg har følelsen av at alt er skinn, stoler, nakkeputer, dashbordelementer, armlener, ratt og svettekanter i vinduspostene, uten at jeg kan dokumentere dette. Men er det mot formodning kunststoff er vel ikke syntetisk elefantfett det beste på et "plastprodukt" i det lange løp... :-[
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA