Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model 3 i media

Startet av Ole Martin, onsdag 10. mai 2017, klokken 14:47

« forrige - neste »

Ole Martin

Hei.

Kommer til å kjøpe den nye e-Golfen, det gjenstår bare å finne en farge vi kan gå for.
Har innhentet priser i forskjellige bilbutikker, og noen er ganske ivrige med å ville selge en "serviceavtale".
Dette skal gjelde for 3 år/45000km, og prisen for denne avtalen varierer mellom 4500,- og 5000,- kroner.

Er dette noe som lønner seg for oss brukere?
Jeg vil regne med at Møller ikke kommer med noe som de ikke vil tjene penger på.
Servicen for de vel uansett.

Takker for svar.

Ole Martin

RonnyØ

Sitat fra: Ole Martin på torsdag 02. mars 2017, klokken 07:37
Hei.

Kommer til å kjøpe den nye e-Golfen, det gjenstår bare å finne en farge vi kan gå for.
Har innhentet priser i forskjellige bilbutikker, og noen er ganske ivrige med å ville selge en "serviceavtale".
Dette skal gjelde for 3 år/45000km, og prisen for denne avtalen varierer mellom 4500,- og 5000,- kroner.

Jeg vil regne med at Møller ikke kommer med noe som de ikke vil tjene penger på.

Takker for svar.

Ole Martin

Jeg lurer på hva dem faktisk gjennomfører på slike servicer, tidlig i bilens levetid.

Det som koster penger ved service på en fossilgolf, er olja. Det "30-punktssjekk-tullet" koster ikke penger og tar ikke tid. Gjør dem noe annet en visuell kontroll av bremser f.eks?
Husqvarna Automower 320

eivhelle

Sitat fra: Ole Martin på torsdag 02. mars 2017, klokken 07:37
Hei.

Takker for svar.

Ole Martin
Service intervallene er 2 år til første service og deretter årlig. Så du betaler derfor de to første servicene på forskudd. 4500-5000 er vel omtrent summen du ender opp med uansett. Men jeg antar at forhandleren gjerne vil selge denne avtalen slik at du ikke velger et annet verksted i stedet.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Ole Martin

Takker for svar.

Da forstår jeg det slik at kostnaden for service blir den samme om vi velger med eller uten serviceavtale.
Tror nok at vi velger uten, vi får ta servicen som det kommer.

Ole Martin

Hænningsen

Er det noe å hente på å kontakte flere forhandlere? Eller er prisen lik?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

ottcom

Jeg har 3 års serviceavtale til kr. 0,- for min eGolf.
Forhandlingssak ved kontrakt.

EL57XXX

zyp

Jeg fikk også denne avtalen med på kjøpet for min bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA