Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer å bytte S mot X

Startet av Ebe, onsdag 10. mai 2017, klokken 08:41

« forrige - neste »

Ebe

Er det noen som har lyst å dele noen erfaringer om Tepee (fossil) som familiebil? Regner med dagens fossilversjon vil være noe av det samme som el-versjonen som kommer i høst?

http://m.peugeot.com/en/news/new-peugeot-partner-tepee-electric
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Jeg vurderte veldig sterkt Berlingo (som jo er samme bil) som familiebil da vi plutselig satt der med tre unger i barnestolalder. Undersøkte litt rundt bilen den gangen og fikk et godt inntrykk. Den er kanskje litt simpel innvendig, men det er jo egentlig en varebil og den har derfor ingen premium-ambisjoner.

Jeg har selv tenkt å sjekke ut Partner'en når den kommer. Vurderte faktisk å bygge om en elektrisk Partner/Berlingo varebil til personbil, men fant ut at det er visse forskjeller på karosseriet og da syntes jeg at det ble for tungvint. Hadde sannsynligvis ikke fått det godkjent heller.




Ebe

Simpel innvendig skal gå greit, så lenge kidsa ser ut av vinduene og midtsetet er bredere enn i e-NV200. Tepee ser ut som en bedre bil for kidsa, enn det e-NV200 er.

Bare synd det ser ut som den kommer med samme batterikapasitet som dagens e-NV200...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Enkelt, men robust er vel kanskje bedre å si - og det er jo like greitt når en har unger. :) Baksetene er tre like store stoler med isofix på de to ytterste. Noe helt annet enn kirkebenken i e-NV200.

Batterikapasiteten er et minus og det blir vel neppe noen bedring her. Jeg ser jo at enkelte trillingeiere eksperimenterer med ekstra batteripakker (er jo trillingmekanikk i Partneren) og Partner håndterer naturlig nok bedre slik ekstralast enn en trilling - om en skulle finne på noe sånt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA