Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglading av importert E-Golf

Startet av Kristinel@live.no, onsdag 10. mai 2017, klokken 07:33

« forrige - neste »

Kristinel@live.no

Skal ut på lengre tur med golfen fra Lyngdal til Stathelle. Har sjekket inne på appen ladestasjoner, og ser at det er muligheter i Kristiansand, Grimstad Arendal og Brokelandsheia. Det jeg er usikker på er om man kan lade på alle disse plassene med E-Golf? Ved harebakken står det i appen at ladeuttaket kun er Schuko.
Noen med erfaringer på denne strekningen, og lading særlig ved harebakken?
Setter veldig pris på svar :-)

Kjetil1986

Kryr av hurtigladere på denne strekningen i følge alle appene jeg bruker. Du kan jo huke av i appen hvilke ladeuttak du vil den skal vise. Her er et bilde fra Fortum sin app med kun CCS hurtiglader huket av.
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

Kjetil1986

Er to schuko kontakter i 1.etg inne i p-huset til harebakken senter. Er det de du tenker på?
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

epifant

Grønn Kontakt har satt opp ny ladestasjon med 2 stolper (ser det ut til) ved bensinstasjonen på Harebakken.

- Fortum-stasjonen (3 stolper) ved Kiwi Lund i Kristiansand har stadig oftere vært full.
- Fortum-stasjonen (1 stolpe) ved Kiwi Sørlandsparken har nektet å virke de siste gangene jeg har vært der med e-upen. Riktignok en stund siden nå.
- Fortum-stasjonen (2 stolper?) ved McDonalds Sørlandsparken har fungert fint. Tidvis full.
- Grønn kontakt og Fortum har hver sin stasjon (1 stolpe) på hver sin side av veien ved Kjerlingland v/Lillesand
- Fortum-stasjonen (2 stolper) ved McDonalds Grimstad har fungert fint.
- Fortum-stasjonen (2 stolper) på Stoa Arendal fungerer også fint.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

zyp

Sitat fra: epifant på torsdag 02. mars 2017, klokken 01:21
- Fortum-stasjonen (1 stolpe) ved Kiwi Sørlandsparken har nektet å virke de siste gangene jeg har vært der med e-upen. Riktignok en stund siden nå.

Jeg lada egolfen min her på tirsdag, funka fint.

Var nylig innom de nye GK-laderne på Harebakken også, de funker også fint.

geear

Sitat fra: Kristinel@live.no på onsdag 01. mars 2017, klokken 19:27
Skal ut på lengre tur med golfen fra Lyngdal til Stathelle. Har sjekket inne på appen ladestasjoner, og ser at det er muligheter i Kristiansand, Grimstad Arendal og Brokelandsheia. Det jeg er usikker på er om man kan lade på alle disse plassene med E-Golf? Ved harebakken står det i appen at ladeuttaket kun er Schuko.
Noen med erfaringer på denne strekningen, og lading særlig ved harebakken?
Setter veldig pris på svar :-)
Legg inn Fortum sin app, gå på innstillinger, velg ladere fra Nobil, og slå av alt annet enn Nobil og CCS, da viser du kun hurtigladere som du kan lade Golfen din på. Det kryr av ladere, så Lyngdal til Stathelle kan umulig være en stor utfordring. Er vel ikke langt fra at det går med én hurtiglading...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA