Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Barnevennlig bil e-Golf, IONIQ, leaf, NV200e eller KIA Soul? Kjøpe nå?

Startet av Tronden, tirsdag 09. mai 2017, klokken 12:43

« forrige - neste »

Tronden

Kona kjørte vår 2014 Leaf tom for batteri 200 meter hjemmefra.
Fikk ladet en liten time hos en nabo, men nå blinker den røde startsperre lampen og bilen vil ikke starte. Tenningen slår seg på, men det er ikke mulig å sette bilen i drive.
Er dette en sikkerhetsfunksjon for å hindre at bilen blir startet med bare noen få km rekkevidde eller har det skjedd noe galt med startsperren når batteriet gikk tomt? 12v batteriet er ok. Alt av elektronikk virker.
Hvordan får man deaktivert startsperren?

leafnor

Opplevd samme en gang når jeg avsluttet lading med å trekke ut støpsel og ikke pistolen som står i bilen. Ordnet seg når jeg ladet igjen, og avsluttet på med å ta ut pistolen og ikke støpsel.
Ikke vært bort i det når jeg har provosert frem tomt batteri.

Ville prøvd å starte lading igjen, og avslutte med å ta ut pistol (slik en skal), ikke støpsel f.eks, og se om det får bilen på andre tanker. Eller koblet av og på 12V batteri for å se om det nuller meldingen.

Leaf 2012/Aug 160.000 km

JBS

Husk at efter du har lavet fuld afladning, skal der være minimum 7% opladet, , før bil kan flyttes.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Tronden

Takker for svar.
Jeg gikk tom for tålmodighet den kvelden og tauet bilen de 300metrene hjem.
Den ladet til neste morgen og da var alt som normalt igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA