Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prøvekjøring e-Golf 2017 - WIP

Startet av mkaut, tirsdag 09. mai 2017, klokken 11:08

« forrige - neste »

Øyvind.h

Kommer an på motstanden i batteriet blant annet :)
Jeg får dog ikke tallene dine til å stemme (ikke første gang) om jeg sjekker ladet vs SOC økning på Model S.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

eivhelle

#16
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. mars 2017, klokken 18:58
Kommer an på motstanden i batteriet blant annet :)
Jeg får dog ikke tallene dine til å stemme (ikke første gang) om jeg sjekker ladet vs SOC økning på Model S.
Model S lader vel relativ sett langsomt sammenlignet med batteristørrelse. Ioniq lader med over 2C på 100KW laderen. E-golf lader med 1.6C peak på 50KW laderne.

I så fall måtte du nesten ladet Model S med 200KW for å få samme effekten.

En annen ting med model S er at superchargerene ikke har noe display som viser hva som er levert. I så fall må du basere deg på hva bilen har mottatt, og det burde i så fall alltid være 100%. Skal du ha en reell sammenligning må du i så fall lade med Chademo adapter på en vanlig hurtiglader. Da kan du sammenligne det bilen har mottatt med det laderen har levert.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA