Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S Panoramatak

Startet av Ae, mandag 08. mai 2017, klokken 20:03

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 01. mars 2017, klokken 12:34
Setene blir trolig enklere med færre justeringsmuligheter.

Håper de ikke gjør den samme feilen som GM (ser ut til å) har gjort på Bolt/Ampera-e og glemme korsryggstøtten!
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

RuneW

Sitat fra: cra på onsdag 01. mars 2017, klokken 13:52
Sitat fra: RuneW på onsdag 01. mars 2017, klokken 10:03
Sitat fra: ganton på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:58
Hva er betydelig mer avansert på model S ift model 3 (som man vet) ?

Dørhåndtakene.

Ikke forveksle avansert med komplisert. ;)

De er kanskje mer det siste enn det første, ja...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

fonberg

Sitat fra: RuneW på onsdag 01. mars 2017, klokken 14:35
Sitat fra: cra på onsdag 01. mars 2017, klokken 13:52
Sitat fra: RuneW på onsdag 01. mars 2017, klokken 10:03
Sitat fra: ganton på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:58
Hva er betydelig mer avansert på model S ift model 3 (som man vet) ?

Dørhåndtakene.

Ikke forveksle avansert med komplisert. ;)

De er kanskje mer det siste enn det første, ja...

Mest aluminium i S vs mest stål i 3 = stor forskjell i produksjonskostnad.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

lunitiks

Tror ikke dørhåndtakene blir den største besparelsen. Besparelsen ligger nok i ladeluka. Kommer helt sikkert til å bli en kjip, prestisjeløs manuell greie man bare kan åpne via fobb. Aldri i livet om jeg degraderer min høye standard til en bil der ladeluka bare kan åpnes via fobb
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Knut Røe


Øyvind.h

Sitat fra: lunitiks på fredag 03. mars 2017, klokken 19:03
Tror ikke dørhåndtakene blir den største besparelsen. Besparelsen ligger nok i ladeluka. Kommer helt sikkert til å bli en kjip, prestisjeløs manuell greie man bare kan åpne via fobb. Aldri i livet om jeg degraderer min høye standard til en bil der ladeluka bare kan åpnes via fobb

Ikke alle som forstår ironi :D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: lunitiks på fredag 03. mars 2017, klokken 19:03
Tror ikke dørhåndtakene blir den største besparelsen. Besparelsen ligger nok i ladeluka. Kommer helt sikkert til å bli en kjip, prestisjeløs manuell greie man bare kan åpne via fobb. Aldri i livet om jeg degraderer min høye standard til en bil der ladeluka bare kan åpnes via fobb

Sikker på at du ikke lider av ladelukefobbi? ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

AppleKnocker

Når bilene blir førerløse og robotene tar over jobbene våre, kan vi jo begynne å jobbe som ladelukeåpnere på Superchargere. Er overbevist om at det er en plan bak dette. Vi vil jo ikke ha et samfunn hvor folk er nødt til å sende sin aupair med den selvkjørende bilen for å åpne ladeluken?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Knut Røe

Det er jo et poeng i denne artikkelen, selv om det virker som de fleste er opptatt av å forsvare Musk``en og hopper rett i skyttergravene.
Hvis man faktisk leser artikkelen så skjønner man jo at risikoen er betydelig for Tesla, og de brenner penger kjapt. Kjapp skalering av M3 produksjon koster penger, og de har ikke råd til å bli veldig mye forsinket med denne bilen.
Tesla Motors har tatt stor risiko og satt hodet sitt for hugg. Så langt ser det meget lovende ut.
De store tyske begynner å bli redde for fremtiden nå tror jeg, når de ser produksjonsvolumet TM har planlagt og sannsynligvis vil få i løpet av 1-2 år. Det VIL påvirke deres salg og ta vesentlige markedsandeler, og det bare på kort til mellomlang sikt. Sannsynligvis enda verre på lengre sikt.
http://www.economist.com/news/business/21717070-carmakers-face-short-term-pain-and-long-term-gain-electric-cars-are-set-arrive-far-more

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA