Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S Panoramatak

Startet av Ullski, mandag 08. mai 2017, klokken 20:03

« forrige - neste »

Ullski

Heisann,

Er på jakt etter en mode 3 kabel til min Leaf, og så vidt jeg klarer å finne ut etter mye googling er ikke dette så lett å få kjøpt i butikk (i hvert fall ikke i Bergensområdet). Tenkte dette var naturlig for eks. Bilxtra å ha, men der tok jeg feil.

Tenkte å gå for 32a etter tips i andre tråder, men utover det vet jeg lite om kvalitet osv.

Noen som har erfaring med disse? Evt. erfaringer med butikkene som selger de?

https://www.elbilgrossisten.no/collections/type-2-til-type-1/products/itt-cannon-type-2-til-type-1-ladekabel-32a-1-fas

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-3-type-2-til-type-1-ladekabel-5-meter-32-2?tm=ladekabler/mode-3-til-type-1-ladekabler

På forhånd takk for hjelpen

Lars C. Krogenæs

Elbilhjelpen har et stort hjerte for elbiler. Prisene er lave og kablene blir sendt ut raskt.

Elbilgrossisten kjenner jeg ikke, men Cannon ITT kablene har jeg hørt mye bra om.

Tror begge er gode kjøp.

Lars

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Ebe

Har bare erfaring fra den jeg akkurat bestilte; den oransje 32-amp 5-metern fra Elbilhjelpen. Bestilte torsdag kveld, fikk den mandag. Enkelt og raskt. Tror også dette er noe av den billigste kabelen man får. Sjekket andre steder, var stort sett minst noen hundrelapper dyrere der.

Fordelen med denne er at den passer i den originale Leaf ladekabelveska. Så nå henger originalkabelen fast på veggen hjemme, mens Mode-3-kabelen ligger fast i bilen i kabelveska som fulgte med Leafen.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-3-type-2-til-type-1-ladekabel-5-meter-32?tm=ladekabler/mode-3-til-type-1-ladekabler
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

nr1rayner

Oransje er et bra tips!

Jeg har 2 kabler i bilen til enhver tid, vanlig schuko og for type2. Begge kablene er svarte.
Det kan være litt intrikat å rote fram riktig kabel når de ligger i krøll og knuter i bagasjerommet...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

#4
Jeg angrer jeg ikke kjøpte litt lengre enn 5m, f.eks. 7m, slik at jeg kunne parkere med rompa inn igjen. Uansett så er begge disse helt ok. Jeg kjøpte min hos elbilgrossisten og det var en OEM-kabel. Så lenge de er godkjent er det helt greit og alle norske butikker selger godkjente kabler.  Elbilforeningen oppdaterer jevnlig en artikkel skulle du ha flere butikker som selger kabel. Hvis du ikke har 6,6kW-lader trenger du strengt tatt kun 16A-kabel og den er billigst hos elbilhjelpen.

Min 20m skjøteledning er i posen sin og originalladeren er i bagen sin. begge brukes så og si aldri så kun type2-kabelen ligger i en oppbevaringsboks lett tilgjengelig i bagasjen. 
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA