Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S Panoramatak

Startet av Torpedo Ted, mandag 08. mai 2017, klokken 18:19

« forrige - neste »

N00b

Vi har en EL Berlingo i firmaet og et par dieselutgaver av samme årgang.  EL veier mer og sikkert derfor den oppleves som mye mykere og behagelig på fjæring.

Berlingoen kan Chademo lades til 80%.  Den makser ut på 30kw men holder det tempoet nesten hele veien til 80%.

Fungerer fint til sitt bruk. 100km greier du på vinteren kun om du skrur av varme og nøyer deg med å koke skinkene på rumpevarmeren.
Nå med plussgrader ute er 120+km null stress

ToWalkOrDrive

Denne "varebilen" drømmer jeg om: I.D BUZZ
Setene kan tas ut, skyves, brettes osv. Ulempen er at prisen blir nok høy og at de venter lenge før de de selger.

http://autoweek.com/article/detroit-auto-show/will-volkswagen-greenlight-microbus-styled-electric-mpv-concept
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

N00b

Nå kommer Kangoo med et nytt 33kwh batteri i disse dager. Det hjelper på rekkevidden.

Hadde valgt den foran Berlingo skulle vi kjøpt idag

kaiat

Sitat fra: N00b på mandag 01. mai 2017, klokken 06:00
Nå kommer Kangoo med et nytt 33kwh batteri i disse dager. Det hjelper på rekkevidden.

Hadde valgt den foran Berlingo skulle vi kjøpt idag

Men Kangoo har fremdeles ikke hurtiglading dessverre.

N00b

Nei for vårt formål som er å kjøre inntil 10-12 mil i all slags vær og gjerne med varme på hadde det gjort susen med større batteri.

Berlingoen står til lading så fort den ikke ruller, da fungerer det (nesten)

CitB59EL

Min berlingo funger som tenkt de fleste dager. Kunne også tenkt med inntil 20 mil med varme hele året da hadde jeg vært fornøyd :) hurtiglader er must på lengre turer. Kjørte Stjørdal-mosjøen forrige uke og det var utfordring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA