Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rust på dørene. Hvordan vil Nissan forholde seg?

Startet av Yen, mandag 08. mai 2017, klokken 15:39

« forrige - neste »

Yen

Hei,

Det ser ut som om vi nesten har landet på at det blir en i3 på oss! Hurra!! :)

Men... så er det valgets kval. Interiøret...
Vi synes i utgangspunktet bilen kler det lyse interiøret best, og kunne tenke oss "Lodge". Men er litt skeptisk til alt annet enn helskinn!

Lurer også litt på om setene i Suite er mer polstret eller liknende, ifht. Lodge?
Og om dere har hatt noe problemer med å holde stoffet og interiøret rent?
Synes bare den litt kjipe, brune fargen i skinn er litt trist inni en så ellers morsom bil!

Skal jaggu ikke være bare-bare å kjøpe ny bil...!  ::)
BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

JorgenM

Vi har stoff-interiør og 3 unger under 7 år. Ikke noe problem å holde det rent, bare å vaske vekk flekker med en lunken klut. Er nok en bedre stoff-type enn i enkelte andre biler :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Snorre

Har stoff interiøret og synes det er helt topp. Men det høres ut som du allerede har bestemt deg  ;)
BMW i3 94Ah

KapteinLefso

Har også stoff interiøret, og er veldig godt fornøyd. Har helskinn i vår andre bil, og i i3'en er det alltid deilig å sitte seg inn. I bilen med helskinn fryser man jo enten fast i settet, eller så blir baken svidd av. Har ikke slitt med å holde det rent enda selv om vi kjører en del med barn, men vi har bare kjøre 6000 km så langt.

Synes også skinnet ser trist og gammelt ut etter noen år. I i3en kommer jo skinnet ferdig falmet, så da mangler bare skrukkene for at det skal se gammelt og slitt ut :) Stoff interiøret i i3 ser jo veldig bra ut i mine øyne.
2017 BMW i3

odahle

For første gang i mitt liv har jeg valgt skinn. I utgangspunktet var jeg skeptisk til skinn, blant annet av de grunnene som KapteinLefso nevner ovenfor. Samtidig var det slik at skinnet i i3'en føltes nokså bra. Ikke var det glatt slik at en "flyter rundt" i bilen, noe som blir problematisk i enkelte biler. Så skal jeg vel også ærlig innrømme at det ser litt finere ut, nesten litt eksklusivt. 
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Pallesnekkern

Jeg er også skeptisk til skinn, men det ble det nå ettersom noe annet ikke var mulig på fully charged.  Ser bra ut og er vel ganske fornøyd, men det er litt kaldt å sette seg på.  Jeg ville ikke betalt ekstra for skinn.

Gikk forbi en i3 med lodge i dag, og må si det så meget lekkert ut.

Skulle jeg bestilt ny i3 idag er det ikke umulig at jeg hadde droppet fully charged, da mye av utstyret som følger med, sjelden blir brukt.

Orbit

Du kan også få fully charged med lodge interiør (til samme pris)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Yen

Sitat fra: Orbit på tirsdag 28. februar 2017, klokken 12:00
Du kan også få fully charged med lodge interiør (til samme pris)

Hvordan? Driver å diskuterer litt med selger nå, og han prøver å ta mer for at jeg skal få med Lodge i Fully Charged pakken.

Så veldig takknemlig for tips her! :)
BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

Ingeniøren

Lodge er i all fall bærre lekkert !

Var ikke tvil om det var det jeg skulle ha og har ikke angret - ikke småunger i bilen lenger dog....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

Sitat fra: Yen på tirsdag 28. februar 2017, klokken 12:51
Hvordan? Driver å diskuterer litt med selger nå, og han prøver å ta mer for at jeg skal få med Lodge i Fully Charged pakken.

Min selger (Bilia Skøyen) kunne i alle fall tilby dette. Du ser det også i konfiguratoren, dersom du går rett fra batterivalg til steget for pakker og velger FC. Når du da går tilbake til interiør, er Lodge valgbart uten merpris (men konfiguratoren hoster etterpå at den vil ta bort FC). Jeg endte selv på Suite, så jeg har ikke bevis på at FC med Lodge er mulig, men selger hadde i alle fall ingen problemer med å tilby dette.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

HiperTypeR

Jeg prøvde å få FC med Lodge, men det var ikke mulig til kampanjepris. Endte med med en Charged med Lodge og en del ekstra utstyr. Prioriterte bort noe av det utstyret som jeg trengte minst på Fully Charged.

SveinJ

Har FC med skinn og er fornøyd med det. Trodde også det skulle oppleves kaldt, men det gjør det ikke. I alle fall ikke for min bakende :-)
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

model3citizen

Vi har Suite, og er svært fornøyd med det. Skinnkvaliteten er "second to none", og er både slitesterk og vakker, selv etter 50000km.

Syntes også Lodge er lekkert som få, dette var mitt opprinnelige foretrukne valg, men tilfeldighetene førte oss i retning av Suite (demobil).
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

hemi

VESENTLIG bedre skinn enn på min P85D tesla fra juli 2016

var bmw kvalitet rett og slett

KapteinLefso

Kan jo tenkes mitt syn på skinn er farget av å ha sett mye annet dårlig skinn. Jeg er generelt sett veldig lite imponert over skinnet jeg har sett som er noen år gammelt, og har blitt brukt litt.

Det jeg har sett av alcantara derimot har vært veldig bra.

Kanskje i3 skinnet har en høyere kvalitet enn hva jeg er vant til å se...
2017 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA