Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken dekkdimensjon har du på din TMS?

Startet av frtan, mandag 08. mai 2017, klokken 15:37

« forrige - neste »

frtan

Dere som har bestilt bilen, har dere tegnet noe serviceavtale? Og hvordan er prisen på dette kontra f.eks andre merker?

trykkertor

Forhandlerne har ikke servicepriser klar enda.

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

seidl

Sitat fra: kammiz på tirsdag 28. februar 2017, klokken 13:21
bilen skal jo knapt nok ha service  ;D

Det skulle ikke leaf heller. Men de tar jo over 4000 kr enkelte plasser for vanlig service......
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

frtan

Mener å huske at en serviceavtale på flere år hos BMW kostet rundt 5000,-.. tar jeg da feil, eller er det så store forskjeller blant de ulike merkene?

Olemann

Riktig det, drøyt 5000.- for 5 års service på i3, det er uten deler som evt. trenges.  Mye mer om man tar med deler i pakken.  Dette betyr 2 servicer ettersom det er service 2. hver år. Altså drøyt 2.500.- + deler pr. service.

En bør huske at prisen på service ikke bestemmes av hvor mye service bilen trenger, men hvor mye penger forhandleren trenger ;D

knut.aulie

Sitat fra: tanumfr på tirsdag 28. februar 2017, klokken 14:12
Mener å huske at en serviceavtale på flere år hos BMW kostet rundt 5000,-.. tar jeg da feil, eller er det så store forskjeller blant de ulike merkene?
BMW har ekstremt lave priser på serviceavtaler. Jeg fikk en pris på litt over 4 tusen på en fem års serviceavtale.

Kia har senket sine priser mye og tar ca 1000  for service.

Nissan og VW tar seg godt betalt. Tesla er blitt rådyre (opp mot 8-9 tusen)

Så forskjellen er stor mellom merkene.

trykkertor

Tuller du eller???
I dag kjører vår KIA bensin 25.000km i året. Den har intervall på 30.000km/2 år.
Ampera-e får intervall på 15.000/1år.
Det vil si vi må på service hver 7.ende månede for å beholde garantien.

Og tro meg, de skal fint tjene penger på å smøre bremser, dørhenglser, sjekke batteriet, "oppdatere programvare", sjekke fustasjeopphengsforkoblingene og mye mer.

Husker da jeg sjekket prisene på service for Kia Soul. På grunn av at den skulle dobbelt så ofte på service som bensineren vår, endte det opp med å koste minst like mye i service på Soul EV som bensin.

Og husk, bremseskiver ruster lukten av elbiler, så de skal jo skiftes hyppig også.

Tviler på at man sparer noe særlig serviceutgifter selv om en kjører el-bil. I hvertfall ikke så lenge de skal ha den inn dobbelt så ofte som bensinbiler.

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 28. februar 2017, klokken 14:48
BMW har ekstremt lave priser på serviceavtaler. Jeg fikk en pris på litt over 4 tusen på en fem års serviceavtale.
Når og hvor fikk du det? Mener alle andre jeg har sett ligger litt over 5k.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

frtan

Sitat fra: trykkertor på onsdag 01. mars 2017, klokken 00:09
Tuller du eller???
I dag kjører vår KIA bensin 25.000km i året. Den har intervall på 30.000km/2 år.
Ampera-e får intervall på 15.000/1år.
Det vil si vi må på service hver 7.ende månede for å beholde garantien.

Og tro meg, de skal fint tjene penger på å smøre bremser, dørhenglser, sjekke batteriet, "oppdatere programvare", sjekke fustasjeopphengsforkoblingene og mye mer.

Husker da jeg sjekket prisene på service for Kia Soul. På grunn av at den skulle dobbelt så ofte på service som bensineren vår, endte det opp med å koste minst like mye i service på Soul EV som bensin.

Og husk, bremseskiver ruster lukten av elbiler, så de skal jo skiftes hyppig også.

Tviler på at man sparer noe særlig serviceutgifter selv om en kjører el-bil. I hvertfall ikke så lenge de skal ha den inn dobbelt så ofte som bensinbiler.

Er det bekreftet at Ampera E får serviceintervall 15.000/1år?

kammiz

min uttalelse var humoristisk ment, basert på hvordan intervallene er lagt opp på bolt, som omtrent ikke skal ha noe service utenom bremsevæskeskifte etter en del år og rotere hjul hvert år.

ja, såklart blir det annerledes i vårt klima.

men jeg er også nysgjerrig på hvor man har hørt at ampera-e får 15.000km/1år intervaller?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

frtan

Fikk dette til svar fra forhandler nå:

"Service intervallene blir som på en Fossile bil . En gang i året eller 30000km, det som faller inn først.
Priser er ikke oppgitt ennå, men anslagsvis 1/2 pris av en vanlig fossil. Men som sagt er dette bare ett estimert tall"

kammiz

Sitat fra: tanumfr på onsdag 01. mars 2017, klokken 10:04
Fikk dette til svar fra forhandler nå:

"Service intervallene blir som på en Fossile bil . En gang i året eller 30000km, det som faller inn først.
Priser er ikke oppgitt ennå, men anslagsvis 1/2 pris av en vanlig fossil. Men som sagt er dette bare ett estimert tall"

høres mye mer fornuftig ut.
Thomas Kamrud Jahnsen

knut.aulie

Sitat fra: turfsurf på onsdag 01. mars 2017, klokken 06:19
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 28. februar 2017, klokken 14:48
Når og hvor fikk du det? Mener alle andre jeg har sett ligger litt over 5k.
4100 for fem års serviceavtale på i3(94ah) hos Bavaria Lillestrøm i August 2016. Fikk dette av selger.
Bestilte ikke bilen, så det ble aldri noe av, men husker det fordi det var så billig.

Har jo funnet  ut senere at BMW tar godt betalt for softwareoppdatering (2000kr tror jeg) og delepriser hos BMW er jo friske.

Tror disse serviceavtalene er markedsføring og en måte å knytte kundene til BMW verkstedet

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 01. mars 2017, klokken 10:33
4100 for fem års serviceavtale på i3(94ah) hos Bavaria Lillestrøm i August 2016. Fikk dette av selger.
Bestilte ikke bilen, så det ble aldri noe av, men husker det fordi det var så billig.

Har jo funnet  ut senere at BMW tar godt betalt for softwareoppdatering (2000kr tror jeg) og delepriser hos BMW er jo friske.

Tror disse serviceavtalene er markedsføring og en måte å knytte kundene til BMW verkstedet
Mulig det var 4100 eks mva. Alle andre jeg har hørt med har vært over 5000,-. De tar betalt for SW oppdatering i utgangspunktet, men vår har blitt oppdatert to ganger gratis, siden det har vært relevante bugfikser.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA