Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zero motorsykler, erfaringer?

Startet av Egil Fonn, torsdag 04. mai 2017, klokken 20:14

« forrige - neste »

Egil Fonn

MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

JorgenM

Bra review det. Nøytralt selv om han er Tesla-fan.
Rart han ikke nevnte dårlige langlys forresten.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Autowinder

Han bekrefter det på forespørsel i kommentarene under videoen på YouTube...
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

02jan

Bra test. Ser at det gikk an å holde høy motorveihastighet med i3 uten å vingle (som mange uten eierskap til i3 mener). Og dette med de smale vinterhjulene på våt/snøslaps asfalt.

Ser også at det gikk å hurtiglade i mange minusgrader , med samme hastighet som jeg selv kjenner igjen fra min i3 erfaring. Ca 10kwt PR. 12 minutter ,samme som på sommerstid.

17 mil på vinter rund 5minusgrader(?) opp Gudbrandsdalen  , med 23 grader i kupé , anslår jeg at det er fullt mulig å klare dette på rundt 20 mil, med innetemperatur 19 grader (over 20 grader blir det for min del ubehagelig varmt for meg og han som sitter i baksetet).

Og helt riktig , plusser og minuser med bakdørene, min sønn på nå 7 (3 år med i3) har aldri spurt hvorfor dørene er slik, jeg synes det fortsatt er praktisk å ha stålkontroll på hvilken unge som skal få løpe rett ut av bilen eller ikke.

Fint han trakk frem egenskaper til soltaket, selv om dette er vinter.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

sfinxern

#4
Sitat fra: 02jan på fredag 24. februar 2017, klokken 15:23
17 mil på vinter rund 5minusgrader(?) opp Gudbrandsdalen  , med 23 grader i kupé , anslår jeg at det er fullt mulig å klare dette på rundt 20 mil, med innetemperatur 19 grader (over 20 grader blir det for min del ubehagelig varmt for meg og han som sitter i baksetet).

Har kjørt mye oppover G-dalen og 17 mil i 5 minus med 23 grader kupé hørtes i overkant mye ut. Da må gjennomsnittsfarten være rundt 60.

Kjørte nylig Eidsvoll - Gausdal i 4-5 minus med 23 grader kupé og selv med noe motorveiskjøring opp til Hamar, så lå jeg i 95kmt på ACC. Men fra Hamar går det sjeldent mer enn 75kmt. Kunne kanskje presse 14 mil, men da måtte jeg ned på eco pro + på slutten.

Nå har ikke jeg sett videoen, og vet ikke hvor han startet, men hvis start var fra f.eks Lillehammer, så er det jo ikke så mange høydemeter et stykke nordover.

Men mange ting som kan påvirke rekkevidden. Utetemp er helt avgjørende for rekkevidden. Temp i kupé ikke så mye.

Er det under 5 minus ute så har jeg aldri klart over 14 mil selv med svært sparsom kjøring.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

02jan

#5
Fra Espa - Vinstra.

Er jo godt dokumentert i video.


Har selv kjørt samme strekning (E6) Oslo/Nittedal  - Espa  - Hafjell - Oslo/ Nittedal.
-3, delvis våt bane, men lå rundt 95-100 i 90-110 sone + småkjøringen til og fra ladestasjon, lokal kjøring hjem+ butikk + skiområde. Derav kun 74 km/t snitt totalt. Dette er med en 60ah. 19 grader i kupe.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

KapteinLefso

2017 BMW i3

Klykken

Kanskje han hørte på (reprise av) Radio Resepsjonen?? ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Egil Fonn

MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

AppleKnocker

Sitat fra: KapteinLefso på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:40
NRK P13!? :)
Ikke spill overrasket ;D NRK P13 er velkjent som hipsterkanalen. Og ikke ta mitt ord for det; det er skrevet en hel masteroppgave om temaet.

Musikk i ein ny mediesituasjon - Ein studie av musikk og målgruppe i NRK P13
https://brage.bibsys.no/xmlui/handle/11250/1937232?locale-attribute=no
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Ebe

For de som liker variert god musikk, så anbefaler jeg Stjernepose på P13!  :+1:
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Autowinder

Så fint med Harman Kardon og FLAC, så man kan høre på det man vil  ;D
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

02jan

Ja , stjernepose var det nok det jeg hørte på, anbefales.

* ser frem tiL å se del2 av programmet til Bjørn.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Haralda

Når jeg ser dette innslaget så lurer jeg på om det ikke hadde vært mulig å få lagt inn ekstra batterier der hvor range extenderen skulle ha vært? Sikkert bare tomrom der for en normal BMWI3 EV...

Autowinder

Helt klart ikke sikkert nok, nå ligger jo batteriene i et "sikkerhetsbur".
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA