Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ombord lader - 9499A437 - Hjelp!

Startet av Flyvind, onsdag 03. mai 2017, klokken 18:47

« forrige - neste »

Flyvind

Gleder oss til levering av ny i3 i dag. Stor fornøyd med vår solgte Eup, men har store forventninger til ny bil. Godt forberedt med bla gjennomgang av diverse youtube klipp. Flere belyser det faktum at opppbevaringsrom under panseret ikke er vanntett. Hvor stort er egentlig problemet? Har planer om å oppbevare ladekabler der. Jeg finner på nettet en " Boardbag" som løser dette. Den står ikke oppført i BMW sine prislister i Norge. Er den å få kjøpt? Pris? Eller bør jeg handle den fra utlandet?
2017 i3
2015 Eup solgt

Ramgad

Jeg bestilte denne baggen i går fra Koed. Jeg betalte 1069,- inkludert frakt. Gratulerer med ny bil, og lykke til:-)


Tiny_D

Jeg bestilte denne via forhandleren jeg kjøpte i3'en fra. (Bilia Hønefoss)

Husker ikke akkurat hva den kostet, men rundt 1000-lappen.
Fully Charged Protonic Blue i3 - Levert Oktober 2016

Ferry

Jeg har ekstra spylevæske under panseret. T2-kabelen ligger i posen sin, plassert i bagasjerommet på bilen, sammen med et førstehjelpsett. "Kladden" henger for det meste på veggen i garasjen. Evt. ligger den i bagasjerommet. Syns det er enklere slik enn å åpne panseret. Your milage may vary.

Herwitz

#4
Under panseret har jeg "alt", dvs. T2 i posen sin, kladden, en skjøteledning og bompasseringsbrikken. Aldri vært noe problem. Skal sies at om natten står bilen parkert i garasje, men har aldri merket noen problemer når den brukes eller har stått ute heller. Kjørt snart 42.000 km.
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

Sarepta

Forhandleren gir deg sikkert litt rabatt på denne bagen når du henter den nye bilen. Betalte 900 i fjor høst. Ganske mye for en sak som neppe koster mer enn 100 kroner å produsere. Men praktisk er den.

Flyvind

Takk alle ihop. Godt med råd fra kjentfolk. Når det sies har jeg funnet den på nettet amazon, ebay og BMW parts forhandlere. Prisen er fra 450-1100 kr pluss frakt og MVA, så da er ikke 1000 så allert værst fra forhandler. På BMW parts fan jeg riktignok flere ting som er av interesse. Utrolig hva man gjerne betaler for krimskrams så lenge det er orginal tilbehør m fancy logo på. Blir spennende dette. Vår første BMW noensinne :)
2017 i3
2015 Eup solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA