Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Frunk nye RWD biler

Startet av psyfoon, onsdag 03. mai 2017, klokken 10:03

« forrige - neste »

psyfoon

Da har jeg fått stygg rakling i forstillinga på passasjersiden på min 2015 i-miev som er gått 16.000km. Kjenner/hører det veldig godt i humper. Skal inn å sjekke det førstkommende mandag, regner med dette går på garanti..

Noen som har opplevd det samme?
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Mr.Zero

Sitat fra: psyfoon på onsdag 22. februar 2017, klokken 14:08
Da har jeg fått stygg rakling i forstillinga på passasjersiden på min 2015 i-miev som er gått 16.000km. Kjenner/hører det veldig godt i humper. Skal inn å sjekke det førstkommende mandag, regner med dette går på garanti..

Noen som har opplevd det samme?

Løst hjul, eller et defekt "kjøttbein" - staget som forbinder fjærbein med stabstag, kanskje? Sving hjulet helt over og ta tak i dette vertikale staget. Bør dog holde i mere enn 16.000km..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Stjerneglis

Helt normalt med denne raklingen over vaskebrett i kaldt klima i disse bilene. Søk litt på forumet så ser du det :)
No worries.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Beamer Screamer

Uff, du har hatt mye trøbbel med Trillingen din du!

Littegrann klonking fra understellet tror jeg er normalt på disse bilene, billige og enkle som de er. Men noen spesielt utpreget klonkelyd skal man definitivt ikke ha. Spesielt ikke på en bil så ny som din.

Ble du noe klokere etter verkstedbesøket?
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

psyfoon

Sitat fra: Beamer Screamer på mandag 27. februar 2017, klokken 10:40
Uff, du har hatt mye trøbbel med Trillingen din du!

Littegrann klonking fra understellet tror jeg er normalt på disse bilene, billige og enkle som de er. Men noen spesielt utpreget klonkelyd skal man definitivt ikke ha. Spesielt ikke på en bil så ny som din.

Ble du noe klokere etter verkstedbesøket?

Ja litt støy er jeg vant til med når jeg kjørte i skarpe humper/vaskebrett så smeller det rett og slett ganske høyt på ene siden, kom helt plutselig. Det er en ganske høy kakke/raklelyd.

Jeg har bilen inn på verkstedet i dag og fikk akkurat melding om at den var ferdig feilsøkt og at det var defekt støtdempermansjett (!!). Jeg har eid ca. 40 biler og skrudd en del sjøl, aldri har jeg opplevd at en støtdempermansjett lager slik lyd. Det hørtes mye mer ut som stab.stag/opphengskule/topplager for meg.. Tror jeg kan si at fortsettelse følger her.. Huff..  :( >:(
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

psyfoon

Snakket med verksmester når jeg hentet bilen, det viser seg at mansjetten har blitt trykt opp mot toppen av støtdemperen og blitt knøvlet ved topplageret slik at det er denne slakken jeg hører. Jaja, får se  :)
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Beamer Screamer

Sitat fra: psyfoon på mandag 27. februar 2017, klokken 17:43
Snakket med verksmester når jeg hentet bilen, det viser seg at mansjetten har blitt trykt opp mot toppen av støtdemperen og blitt knøvlet ved topplageret slik at det er denne slakken jeg hører. Jaja, får se  :)

Det er vel i så fall en ganske åpenbar garanti/reklamasjonssak.

For øvrig trekker jeg tilbake det jeg skrev over med at littegrann klonking må påregnes. Det er en liten stund siden jeg har kjørt Trillingen, men i dag var jeg ute en tur i Oslos vinterslitte gater og nei; det var overhodet ingen klonking fra min. Mulig det stiller seg annerledes i 10 minusgrader, men med dagens temperatur rundt null var det helt tyst.

Min er for øvrig en okt'14 med 22.000 km.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Stjerneglis

Det er riktig at dette skjer mest ved lave temperaturer.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

psyfoon

Oppdatering. Mansjett ble byttet. Som fryktet ringte de og sa at dette ikke løste problemet og etter videre feilsøking viste det seg at støtdemper var defekt. Så da ble jeg uten bil enda 2 dager.. Men hentet bilen i dag og nå er alt i orden. Men.. Elendig kvalitet da?? Defekt støtdemper på under 1,5år gammel bil og 16.000km?? Fikk heldigvis på garanti uten diskusjon men allikevel..
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Mr.Zero

Sitat fra: psyfoon på lørdag 11. mars 2017, klokken 00:22
Oppdatering. Mansjett ble byttet. Som fryktet ringte de og sa at dette ikke løste problemet og etter videre feilsøking viste det seg at støtdemper var defekt. Så da ble jeg uten bil enda 2 dager.. Men hentet bilen i dag og nå er alt i orden. Men.. Elendig kvalitet da?? Defekt støtdemper på under 1,5år gammel bil og 16.000km?? Fikk heldigvis på garanti uten diskusjon men allikevel..

Sjelden at støtdempere byttes så tidlig, så dette var "mot normalt". Nå er det i orden, så bare å kose seg videre med bilen! :+1:
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

psyfoon

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 11. mars 2017, klokken 20:12
Sitat fra: psyfoon på lørdag 11. mars 2017, klokken 00:22
Oppdatering. Mansjett ble byttet. Som fryktet ringte de og sa at dette ikke løste problemet og etter videre feilsøking viste det seg at støtdemper var defekt. Så da ble jeg uten bil enda 2 dager.. Men hentet bilen i dag og nå er alt i orden. Men.. Elendig kvalitet da?? Defekt støtdemper på under 1,5år gammel bil og 16.000km?? Fikk heldigvis på garanti uten diskusjon men allikevel..

Sjelden at støtdempere byttes så tidlig, så dette var "mot normalt". Nå er det i orden, så bare å kose seg videre med bilen! :+1:

Hehe, ja mye som er sjeldent som jeg har opplevd tydeligvis  ::) Har eid mellom 30-40 bruktbiler, mye gammelt og hatt veldig mye prakk og kostnader med bil opp igjennom årene. Når jeg da endelig følte jeg hadde råd og tok valget å kjøpte min aller første sprett nye bil i november 2015, og attpåtil et så stødig merke som Mitsubishi, så hadde jeg store forventninger om å slippe uplanlagte verkstedbesøk på iallefall 3-5års tid.

Derimot, på 1år og 4mnd, samt 16.000km, så kan jeg notere ikke mindre enn 4(!) uplanlagte verkstedopphold (havari etter første hurtiglading, gjentagende problem med antispinn/esp/utropstegn ved oppstart, og nå defekt støtdempermansjett OG støtdemper).

Disse reparasjene har ikke kostet meg en eneste krone, men utrolig mye logistikkproblem og tid, avspaseringer fra jobb for henting og bringing av bil, og ikke minst stor frustrasjon (bor et stykke unna merkeverksted).

Jeg har bestemt meg for å selge bilen, ikke alene pga overnevnte opplevelser men noe pga dette da vi flytter enda lengre unna nærmeste merkeforhandler nå snart. Gidder ikke dette styret i hverdagen. I tillegg trenger vi en større bil med lengre rekkevidde, så ny Ioniq er bestilt.

For å ikke svartmale og være altfor negativ her, så må jeg si at i-miev'en ellers har tilfredsstilt alle våre krav og forventninger og fungert som en ypperlig bil hele familien har vært strålende fornøyd med. Jeg har sikkert hatt uflaks med denne, men hvis verkstedbesøkene blir like hyppige med ny Hyundai elbil så blir det tilbake til gammel fossil som jeg kan reparer selv.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Beamer Screamer

Huff, synd å høre om alle problemene du har hatt. Jeg har inntrykk av at de aller fleste har feilfri bil - i alle fall de første årene.

Din erfaring underbygger vel det jeg har trodd en stund nemlig at det fremdeles finnes mandagsbiler. Har hatt en slik selv - der var det problemer fra første dag (fabrikkny), og det bare fortsatte og fortsatte.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

lenny36

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 11. mars 2017, klokken 20:12
Sitat fra: psyfoon på lørdag 11. mars 2017, klokken 00:22
Oppdatering. Mansjett ble byttet. Som fryktet ringte de og sa at dette ikke løste problemet og etter videre feilsøking viste det seg at støtdemper var defekt. Så da ble jeg uten bil enda 2 dager.. Men hentet bilen i dag og nå er alt i orden. Men.. Elendig kvalitet da?? Defekt støtdemper på under 1,5år gammel bil og 16.000km?? Fikk heldigvis på garanti uten diskusjon men allikevel..

Sjelden at støtdempere byttes så tidlig, så dette var "mot normalt". Nå er det i orden, så bare å kose seg videre med bilen! :+1:

Har kjørt 126.000 og har ingen ulyder i bilen, heller ikke byttet noe på forstillingen så du har nok bare vært uheldig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA