Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimakrisen a'la Skavlan

Startet av trygvetv, torsdag 03. februar 2011, klokken 10:41

« forrige - neste »

trygvetv

Jeg bor i nærheten av Majorstua i Oslo, et område med veldig høy elbiltetthet. Det betyr at alle ladeplassene i området behøves. Dessverre er det en luring av en Think som har stilt seg opp på en av ladeplassene her, og har stått der minst siden før snøen kom (mer enn 2 måneder) uten å bevege seg. Jeg har flere ganger tipset parkeringsvakter om saken, og har også ringt til Trafikketaten og bedt dem om å taue bort bilen. Ingen ting skjer. Etter 2 måneder som feilparkert har bilen fortsatt ikke fått en eneste parkeringsbot.

Hvorfor gjør hverken parkeringsvakter eller Trafikketaten noe med saken?

Hvis noen er i posisjon til å gjøre noe med dette, det er denne ladestasjonen det er snakk om:
http://www.ladestasjoner.no/2010/06/eilert-sundts-gate-oslo_08.html

...og bilen er den hvite Thinken som står på det samme bildet, den står på samme sted. Kanskje den har stått der siden bildet ble tatt, antar det var i fjor sommer.
Ny Think City med Li-ion batteri fra juli 2010.

Hans Håvard Kvisle

Beskjed er gitt videre gjennom våre kanaler. Jeg antar at de først må sjekke at den faktisk står der sammenhengende. Det tar nok noen dager, så får vi se hva som skjer.
Interessant det du sier at plassene i området er så godt okkupert.
St.Hanshaugen

Carl Anton Stenling

Det går jo også an å ta en telefon til den som eier bilen ...

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

elektrolux

Første gang jeg ser en Hvit Think Classic.

Noen som har oversikt over alle fargene?

Sort, SignalRød, Signalgrønn, Denim grønn Signalgul, Mørk blå, Lys blå, Denim blå, Granitt, Hvit?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

POSi411

Sitat fra: elektrolux på torsdag 13. januar 2011, klokken 06:21
Første gang jeg ser en Hvit Think Classic.
Noen som har oversikt over alle fargene?
Sort, SignalRød, Signalgrønn, Denim grønn Signalgul, Mørk blå, Lys blå, Denim blå, Granitt, Hvit?

Black, Red, Green, Granite, Navy blue, Burgundy og Turquoise i flg. den brosjyren jeg sitter med.
Men jeg har definitivt også sett gule!
Hvite er jeg sikker på ikke ble laget, men frelsesarmeen hadde jo en som var foliert hvit.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

trygvetv

Hans Håvard: Takk for at du følger opp saken. Elbilparkeringsplassene i området er noe mindre belastet i vinterhalvåret, men om sommeren er det stort sett minst én bil på hvert sted. Spesielt den som ligger i Bogstadveien er populær, og flere ganger har opptil 4 elbiler presset seg inn på de to plassene som egentlig er der.

Carl Anton: Konstruktivt forslag. Jeg burde sikkert ha prøvd å ta kontakt med eieren for lenge siden. Men det er jo viktig at reglene kan håndheves også. Parkeringsvaktene i området er ellers veldig kjapt ute med å bøtelegge, så her er det tydeligvis noe som gjør at 16-timersparkeringen ikke er så enkel å håndheve.

Hans Håvard Kvisle

Kontrollseksjonen i Trafikketaten har fått beskjed. Så da kan noe skje.
Men Carl Anton har helt rett, elbilister bør være snille mot hverandre før vi trekker inn lovens voktere. Send REGNR til 2282, så får du navnet på eieren. Ringer du vedkommende, får du sikkert en ny venn for livet. Og gjør det som du sikkert er glad for om andre elbilister gjør mot deg. De derre nestekjærlighetsgreiene.
St.Hanshaugen

cra

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 14. januar 2011, klokken 11:35
Men Carl Anton har helt rett, elbilister bør være snille mot hverandre før vi trekker inn lovens voktere. Send REGNR til 2282,

For å flisespikke (eller "presisere", som det også så fint heter) så er vel formatet på SMS'en:

REGNR EL12345

Eller har noen prøvd å sende bare regnummeret og fått svar tilbake likevel?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

trygvetv

Elektrolux: Den er bare foliert hvit.

Carl Anton, Hans Håvard: Eieren er boligformidlingsselskapet Eie. Jeg var inne og snakket med dem for et par dager siden. Jeg fikk ikke noen venn for livet, de sa bare at bilen var ødelagt og skulle vrakes, og at de mente at den "sannsynligvis blir hentet snart". Jeg fikk ikke inntrykk av at de hadde det så veldig travelt med å få flyttet den, nei.

Det beste hadde vel vært om Trafikketaten kunne heist den bort og kjørt den et sted der de må betale leie for parkeringsplassen, slik at de får fingern ut. Det er synd at en såpass populær ladestasjon skal brukes til gratis lagring av bilvrak.

Hans Håvard Kvisle

Jeg har med god samvittighet purra opp Trafikketaten. Dette er for sløvt!
St.Hanshaugen

Baltor

Sitat fra: trygvetv på onsdag 19. januar 2011, klokken 13:33
Det er synd at en såpass populær ladestasjon skal brukes til gratis lagring av bilvrak.
En Think som har blitt stående med en eller annen feil kan ikke kalles et bilvrak. >:(
Da er det fritt fram for alle med Thinkkunnskap til å troppe opp hos Eie og kjøpe bilen.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

elektrolux

Da er parkeringslassen frigitt til Oslo's fungerende Elbiler. ;)

Mens jeg stod der og spadde bilen fram under is og snø kom jeg på en sammenligning:

Jeg kunne gjort det lettvinte, og punget ut store sedler hos Think forhandleren, og sluppet alt dette styret.

Eller som jeg valgte: 1 helgs hentejob, Spa fram skjulte skatter under Oslogatas snø og is, og 2-3 ukers restaureringsarbeid.

Gevinsten er betydelig mindre skade på lommeboka, og mulighet til å lære enda mer om Think Classic.

Under den nesten uskadde folien var bilen  Rød.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

trygvetv

Haha, dette ble jo en artig slutt på historien! Jeg var nettopp ute og kikket, og var overrasket over at bilen ikke var der lenger. Hva er galt med den?

Lykke til med restaureringen!

elektrolux

Foreløpig diagnose er Defekt 12V batteri, og i beste fall ladesikringen til laderen. Mer feil følger sannsynligvis.

Bilen kjørte nemlig men tok ikke lading.
Stavanger:

PerBear

Gratla med ny bil! Fortsetter du med å hente mange biler i Oslo blir Stavanger den nye elbilstaden!  ;D
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA