Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av Caspar, tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:27

« forrige - neste »

Caspar

Kjøpte nettopp radio til Eupen på huggeren og kom i snakk med fyren om brukte deler etc. og han kunne opplyse om at myndigheten hadde svart en bransjeforening innen bilopphugging at det ikke skulle svares mva for deler som var plukket av en elbil. Årsaken var det i utgangspunktet ikke var betalt mva for bilen (delene) første gangen og da skulle det heller ikke beregnes ved videresalg. Jeg tror neppe eGolf delene kommer til å billigere for oss, men marginen blir sikkert bedre for bilopphuggeren. Det kan jo igjen føre til økt interesse for huggebiler som har hatt EL skilter
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Høres meget tvilsomt ut.

MVA betyr jo merverdi avgift, og uansett utgangspunkt vil en kassert vare få en merverdi idet den selges for videre bruk.

Det er f.eks lov å trekke fra innkjøpspris på mva frie kjøp. F.eks at vi kjøper en lader til en Think for 3000 kr og selger den for 12000 kr + mva. Da kan vi kreve å kun svare mva for 9000 kr og ikke hele salgsummen.

Batterier til elbil har derimot eget mva fritak.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Har lurt lenge på hvordan jeg skulle komme unna denne uten å dra ned buksa fullstendig. Litt finlesing av den svært lange mailen jeg fikk fra huggeren bekrefter jo selvsagt at dette kun gjelder selve batteriet. Det finnes ikke noen endelig avgjørelse på dette enda, men skatteetaten har bekreftet til NBF at hvis huggern kan sansynliggjøre at batteriet skal inn i en elbil, og ikke brukes som solcellebank på hytta så er det mva fritt. Men betyr det at et nytt elbilbatteri også er mva fritt. ( forutsatt at det skal inn i en elbil? )
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Logisk nok, men at det er selger som skal sannsynliggjøre hvor et elbilbatteri havner blir vel litt for mye forlangt?

Selger flere slike batteri som havner inn i ombyggingsprosjekter, altså i fossilbiler som bygges om til elbiler i utlandet. Skal jeg da måtte fotfølge disse cellene i opptil flere år for å bevise hvor de havner?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA