Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Andre bilmerker på Superchargere i Tyskland

Startet av frtan, tirsdag 02. mai 2017, klokken 17:39

« forrige - neste »

frtan

Mulig dette står en annen plass, men lette litt uten å finne noe.
Noen som har formening om ca. leveringstid ved bestilling i disse dager?

Ipadjove

Ser ikke ut til å fungere på mobil nå, men du kan jo 'bygg din bil' ampera-e-siden på opel.no og se hva som står der.

TM

Sitat fra: tanumfr på tirsdag 21. februar 2017, klokken 17:42
Mulig dette står en annen plass, men lette litt uten å finne noe.
Noen som har formening om ca. leveringstid ved bestilling i disse dager?
Fikk en epost fra forhandler 15.2. De skriver at leveringtid pt. er Q2 2018. Men den kan nok gå ned hvis Opel Norge får økte kvoter.

knut.aulie

Siste jeg hørte var over et år, men Opel Norge jobber kontinuerlig for større leveranser som korter levering. Men PSA dealen kan forpurre dette.

frtan

Takk. Fikk ikke opp noe inne på den konfiguratoren. Vet dere om det er folk som selger tidlige kontrakter?

trykkertor

Jeg fikk følgende svar fra Opel igår på spørsmål om leveringstid ved bestilling i disse dager.

"Hei igjen.

Levering 12-15mnd.
Men, det jobbes kontinuerlig med å få økt produksjonen. Så der kan absolutt bli endringer.
Min anbefalning er å komme seg inn i køen."

frtan

Ok. Må man inn med noe som helst depositum for å reservere? Og forsto man kan kansellere helt frem til produksjonen er?

AmocoCadiz

Er ikke depositum, men det er ikke reserveringer som skrives nå,
men kjøpskontrakter.

TM

Sitat fra: tanumfr på tirsdag 21. februar 2017, klokken 20:13
Ok. Må man inn med noe som helst depositum for å reservere? Og forsto man kan kansellere helt frem til produksjonen er?
I en standard kontrakt må du betale det forhandleren kan dokumentere av tapte inntekter dersom du kansellerer kontrakten. Hvis etterspørselen og ventetiden fortsetter å være så lang som nå, så vil det kanskje være mulig kansellere uten kostnad. Du får se om du kan forhandle deg til kanselleringsrett, men det er ikke vanlig å ha slike betingelser.

frtan

Frister å få tak i en kontrakt, men det er vel kanskje mange andre nye el-biler som er kommet på plass rundt samme tid. Vi er i dag 2, men kan fort bli 3 etterhvert og elbilen vil bli vår eneste bil. Vi kjører også Sandnes-Larvik et par ganger i året, så det er greit å ha litt plass i bilen sammen med rekkevidden. Det at Ampera også støtter takstativ er veldig positivt.

Leser også rykter om ny Leaf med 60kwh og at Niro sannsynligvis kommer. Hva tenker dere om Ampera vs disse 2 i oppdaterte versjoner? Dersom de blir å få tak i noenlunde på samme tidspunkt så er det kanskje ikke like selvfølge å velge Ampera?

kammiz

Jeg tviler sterkt på at vi får se noen andre enn evt en ribbet Tesla Model 3 på markedet med 60kwh i "normalprisede" biler, før du får en Ampera-E hvis du bestiller idag.

Ang kanselleringsrett, tja, det er neppe noen fare for noe stort tap om du bestiller en Ampera-E. Om du så MÅ ta den ut selv, så får du nok lett solgt den for det du ga, så lenge den har 0km nesten.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Tom E.

Enig der. Skal du ha deg en elbil med lang rekkevidde og til en fornuftig pris så er kortest vei dit å bestille en Ampera E i dag for levering om 1 år. En modell 3 blir nok ikke levert før om 2 år hvis du bestiller i dag.

Det vil nok dukke opp noen få Ampera E til overpris til høsten for den som er interessert i det. Min bil er bestilt for at jeg selv skal bruke den og jeg har således ingen planer om å selge den før etter 4-5 år.

Da bil er en såpass kostbar investering så ser jeg ikke problemet med å vente et år på en bil. Jeg starter planlegging av bilbytte ca. 2 år før jeg skifter den ut. Neste bilbytte er allerede under planlegging. Jeg skal bytte ut min Insignia om ca. 2 år.

frtan

Takk for tilbakemeldinger. Det er slik at den kommer med takrails, eller må man bestille det? Og når den først har det så kan jeg f.eks benytte Thule utstyr?

S4e

Rails er standard, men vet ikke hvilke stativ som passer. Thule vil garantert ha en modell.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut3448

Thule US sier følgende (21.02.17)

Thank you for contacting Thule Customer Service. We do not yet have an estimated time of when this car will have a roof rack system. Our goal is to fit as many vehicles as possible, so please check back in a few weeks and hopefully we will have a better answer for you.
Best Wishes,

K*****
Thule Customer Service Team

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA