Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Påsketur på fjellet med i3

Startet av oekla, tirsdag 02. mai 2017, klokken 11:26

« forrige - neste »

oekla

Hei :)

Er det noen som har opplevd at chademo lader starter opp og går i ca 3 sekunder og avslutter, det står feil på elbil i displayet på chademo lader'n.
Jeg testet 4 stk chademo ladere og alle oppførte seg likt. 3 av de var Fortum og den siste jeg prøvde var en eldre chademo lader som jeg ikke er sikker på hvilken leverandør det var. Når jeg lader hjemme med Type 1 går det fint. I går prøvde jeg chademo fra Grønn kontakt i Kongsberg, og den virket fint, men syntes den ladet saktere enn før. Noen som vet hva dette kan være?

---
Øyvind

TorC

USA-LEAF?

Jeg har opplevd det samme. Har meldt det inn flere ganger til Fortum. Har funnet ut at det er bare noe jeg må leve med...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

oekla

Hm, såpass ja... :-\

Jeg har Europa modellen, Tekna 2014 mod.
Jeg skal inn på 60.000 Km service nå, og da tenkte jeg de kunne se litt på det der.

Det er jo veldig kjipt hvis det ikke er mulig å gjøre noe med det, jeg har ladet mange ganger på Fortum, og det er kun nå i det siste den har hvert sånn.

---
Øyvind

jkirkebo

Sitat fra: oekla på tirsdag 21. februar 2017, klokken 13:48
Hm, såpass ja... :-\

Jeg har Europa modellen, Tekna 2014 mod.
Jeg skal inn på 60.000 Km service nå, og da tenkte jeg de kunne se litt på det der.

Det er jo veldig kjipt hvis det ikke er mulig å gjøre noe med det, jeg har ladet mange ganger på Fortum, og det er kun nå i det siste den har hvert sånn.

Bare pass på at bilen er avskrudd når du starter lading. Er den påskrudd (varme i gang osv.) får du nøyaktig denne feilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

oekla

Ok, bilen er bestandig avskrudd når jeg starter lading, men når det har hvert veldig kaldt, så har jeg skrudd på litt varme, men da har jeg ikke hatt noe problemer.

---
Øyvind

jkirkebo

Sitat fra: oekla på tirsdag 21. februar 2017, klokken 15:42
Ok, bilen er bestandig avskrudd når jeg starter lading, men når det har hvert veldig kaldt, så har jeg skrudd på litt varme, men da har jeg ikke hatt noe problemer.

Å starte bilen etter at lading er startet er helt uproblematisk og bare en fordel i kulda.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Burger

75% ish av hurtigladingene mine så får jeg dette på første forsøk. Jeg tar ut pluggen, kobler til på nytt og starter lading og da virker det.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

oekla

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 21. februar 2017, klokken 15:43

Å starte bilen etter at lading er startet er helt uproblematisk og bare en fordel i kulda.

Ok, det er kjekt å vite :)

---
Øyvind

oekla

Sitat fra: Burger på tirsdag 21. februar 2017, klokken 20:38
75% ish av hurtigladingene mine så får jeg dette på første forsøk. Jeg tar ut pluggen, kobler til på nytt og starter lading og da virker det.

Ok, jeg prøvde sikkert 7 ganger uten at det ble noe bedre, startet bilen og flyttet til neste ladestasjon å plugget til, men bare stopper etter ca 3 sekunder :(  Man får ikke lyst til å reise på langtur når det blir så usikkert om man får ladet.

---
Øyvind

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA