Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med rekkevidden

Startet av Avh, tirsdag 02. mai 2017, klokken 10:05

« forrige - neste »

Avh

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

3irikur

Ikke overrasket. Hvordan er det med salget av andre elbiler i Danmark nå?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

AppleKnocker

NOK 380' for en Leaf Acenta.... Skal være ivrig for å betale så mye for en ribbet Leaf.

Hydrogen tar vel over så det løser seg selv (not).
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

stefse

De digger åpenbart diesel der nede. Luften er elendig langs trafikerte veier i Køben. Ikke engang bussen klarer de å få over på gass eller noe mer miljøvennlig.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

sylwester

Det er jo et interessant eksperiment. Jeg har i det siste lurt om myndighetene kaster pengene ut av vinduet slik som ventetiden er på bilene og dette kan jo svare på det :-)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Jejl

Argumentet: "staten Norge taper milliarder på subsidiering av Tesla" er med dette påfunnet i Danmark grundig tilbakevist.

JorgenM

Den danske miljøministeren kjører Tesla ifølge VG. Kanskje han ønsker å holde bruktprisen oppe...

Kronprinsen i Danmark kjører også tesla.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

fredag

Det blåser mye i Danmark. Luftforurensning fra danske biler eksporteres fort til andre steder i verden.

Janteloven er ekstra sterk i Danmark.

Danmark er også til stadighet utsatt for til Bjørn Lomborg, verdensmester i ordkløyveri om at det ikke er kostndseffektig å jobbe for en bedre verden.

Elavgiftene i Danmark er så høye at elektriske busser ikke lønner seg. Lavere avgifter på drivstoff til eksosbusser. Dansk vindkraft kraftoverskudd selges i stedet på billigsalg til Tyskland og Norge.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Electrix

Sitat fra: fredag på fredag 24. februar 2017, klokken 14:26
Det blåser mye i Danmark. Luftforurensning fra danske biler eksporteres fort til andre steder i verden.

Janteloven er ekstra sterk i Danmark.

Danmark er også til stadighet utsatt for til Bjørn Lomborg, verdensmester i ordkløyveri om at det ikke er kostndseffektig å jobbe for en bedre verden.

Elavgiftene i Danmark er så høye at elektriske busser ikke lønner seg. Lavere avgifter på drivstoff til eksosbusser. Dansk vindkraft kraftoverskudd selges i stedet på billigsalg til Tyskland og Norge.
Ekstra ironisk er det jo at mange elbiler som lader om natta når det ofte er overskudd av vindkraft og lave priser kunne begrenset problemene både med forurensing og lave nattepriser på strøm.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA