Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: mulig vanskelig å regne på,men hva bruker man ca på strøm i mnd?

Startet av K-billy, mandag 01. mai 2017, klokken 22:26

« forrige - neste »

K-billy

Har nettopp fått telefon fra Tesla, og de tilbyr gratis ludicrous-oppgradering til alle som klaget "innen rimelig tid."

K-billy

Så hva tenker dere andre om tilbudet? Det er noe dårligere enn det som ble utfallet i det rettslige forliket.

spirrevipp

Hvis man første valgte å ikke bli med i runde 1 så tenker jeg at dette tilbudet kanskje ikke er så verst for å bli ferdig med saken. Alternativet er jo en lang prosess som kanskje ikke ender i noe annet enn en advokatregning, og sjansene for å komme ut av det bedre enn forliket er vel ganske små siden man har vært passiv i forhold til mangelen.

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

BMW850

Synes det var ett godt tilbud fra Tesla fordi om jeg ikke er en av de aktuelle  :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Heinz

Hvem gjelder dette? Alle P85D? De som klaget via forbrukeråder og ikke ble med viidere med advokat?, eller dem som klaget via forbrukerrådet, og ble med videre med advokat?

K-billy

Jeg har ikke hatt kontakt med forbrukerrådet men sendte en kort klage direkte til Tesla da saken kom ut i media.

Isbjørn

Sitat fra: Heinz på tirsdag 21. februar 2017, klokken 17:34
Hvem gjelder dette? Alle P85D? De som klaget via forbrukeråder og ikke ble med viidere med advokat?, eller dem som klaget via forbrukerrådet, og ble med videre med advokat?
De som brukte advokat har avsluttet saken med et forlik begge partene var enige i, for dem er det ikke aktuelt med gratis ludi.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

K-billy

Er det noen av dere som har tatt stilling til tilbudet? Dette er jo på ingen måte konfidensielt..
Jeg har vært i kontakt med Tesla i Bergen (for å avklare ventetid på oppgradering m.m.), men de hadde ingen kjennskap til at det var gått ut tilbud til P85D-eiere om gratis oppgradering. De hadde for øvrig bare utført 1 oppgradering tidligere.

btsvennes

Er det flere som har fått dette tilbudet? Jeg gjorde som trådstarter og sendte en klage like etter det ble kjent at effekten ikke var som forventet, men har ikke hørt noe fra Tesla.
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

Heinz

Jeg sendte inn spørsmål like etter forliket, om hva som skjer med oss som var med via forbrukerrådet, men ikke med på søksmålet, fikk til svar at jeg måtte sende inn min dialog med forbrukerrådet, så skulle de vurdere det derfra. Men ikke hørt noe etter dette.

TeslaK

Jeg sendte også inn klage og videresendte til forbrukerrådet men har ikke hørt noe fra Tesla nå. Hadde jo vært fint hvis alle som klagde innen rimelig tid hadde fått et plaster på såret.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

K-billy

Er det bare jeg som har fått dette tilbudet? Ikke lett å bli klok på..

mindsweeper

Nei, det er ikke bare du som har fått tilbudet. Jeg har også fått tilbud om ludi eller evt tilbakekjøp til markedspris.

Jeg klaget i september 15, var med på klagen til Forbrukerrådet - men valgte å ikke bli med videre fordi planen da var å selge bilen - så steg dollaren og jeg ble sittende.

Jeg er kjempefornøyd med å få ludi, det er jo egentlig svaret på klagen min, da får vi den aksellerasjonen vi ble solgt selv om bilen fortsatt ikke klarer 700hkj. Men den er i alle fall nærmere med ca 570 i stedet for 469.

btsvennes

Flott å høre at noen får dette tilbudet. Men rart det er en forskjellsbehandling her. Jeg klaget som sagt like etter det ble kjent at bilen ikke kunne levere 700 hk. Da det ble kjent at endel hadde vunnet frem i retten, tok jeg kontakt igjen. Har ikke fått noen tilbakemelding.
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA