Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger nye hjulmuttere

Startet av cstromme, mandag 01. mai 2017, klokken 14:51

« forrige - neste »

cstromme

Og det er tomrommet mellom fremsetene. Vi hadde gledelig betalt den gamle prisen for midtkonsollen for å ikke ha en midtkonsoll i vår nye Model X.

Er det flere enn oss som savner å ha ledig plass mellom fremsetene selv etter en stund med midtkonsoll? Eller er det bare vi? Var valget om obligatorisk midtkonsoll det beste valget når de valgte å kun tilby kundene kun ett av disse alternativene?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Nasatech

Siden du spør, så regner jeg med du både vil ha positive og negative svar ;)

Jeg savner ikke dette. Syntes det ble mye rot og fikk faktisk ettermontert i min 2014 Model S.

petersv


lunitiks

Spør Tesla om ettermontering av "Floor finisher" (yacht gulv) i din farve.

Delnummer 1023170-XX-C. (Midterste nummer er farvekode. Kommer i carbon fiber, obeche matte, obeche gloss, fig ash og fig ash black). Ja, for Model X.

Krever litt knot med fjerning av premiumkonsollen
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jkirkebo

Sitat fra: cstromme på mandag 20. februar 2017, klokken 15:03
Og det er tomrommet mellom fremsetene. Vi hadde gledelig betalt den gamle prisen for midtkonsollen for å ikke ha en midtkonsoll i vår nye Model X.

Er det flere enn oss som savner å ha ledig plass mellom fremsetene selv etter en stund med midtkonsoll? Eller er det bare vi? Var valget om obligatorisk midtkonsoll det beste valget når de valgte å kun tilby kundene kun ett av disse alternativene?

Jeg kommer garantert til å savne det store åpne rommet fra vår TMS når vi får TMX om en 2-3 ukers tid. Har absolutt null bruk for midtkonsoll og har ingenting å putte der/bruke den til. Det store rommet brukte vi derimot til masse rart, f.eks å ha snacks og frukt der på tur. Nå må dette ligge i fotbrønnen på pasasjersiden, og kan lettere falle utover gulvet. Mens midtkonsollen er tom...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cstromme

Sitat fra: lunitiks på mandag 20. februar 2017, klokken 18:53
Spør Tesla om ettermontering av "Floor finisher" (yacht gulv) i din farve.

Delnummer 1023170-XX-C. (Midterste nummer er farvekode. Kommer i carbon fiber, obeche matte, obeche gloss, fig ash og fig ash black). Ja, for Model X.

Krever litt knot med fjerning av premiumkonsollen

Er dette mulig i Model X? Forstod det slik at den var festet på en annen måte?

Sitat fra: jkirkebo på mandag 20. februar 2017, klokken 19:46
Jeg kommer garantert til å savne det store åpne rommet fra vår TMS når vi får TMX om en 2-3 ukers tid. Har absolutt null bruk for midtkonsoll og har ingenting å putte der/bruke den til. Det store rommet brukte vi derimot til masse rart, f.eks å ha snacks og frukt der på tur. Nå må dette ligge i fotbrønnen på pasasjersiden, og kan lettere falle utover gulvet. Mens midtkonsollen er tom...

Samme her. Vi brukte det tomme rommet hele tiden. Alt fra leker/mat/snacks når vi dro på tur til vesker/handleposer i hverdagen. Nå står bare midtkonsollen tom.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

lunitiks

Jess, både delekatalog og service manual viser at dette er mulig!

Man må klipse av noen deler bakpå midtarmlenekonsollen (koppholderpanel, og panelet i underkant mot gulv), koble fra USB-konnektorer, ta vekk "kickpaneler" (sidepaneler), skru løs premiumkonsollen i forkant, bunn og på sidene. Dritten kobles fra og løftes ut. Tilbake har du hullet etter premiumkonsollen, som Tesla altså har yacht gulv til - ifølge delekatalogen.

Om dette gulvet er lett tilgjengelig, har jeg ingen anelse om. Jeg ville som sagt rettet en henvendelse til Tesla. Er du litt "handy", skal det bare noen timers elbow grease til så lenge du har fått tak i delene
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jkirkebo

Sitat fra: lunitiks på mandag 20. februar 2017, klokken 21:34
Jess, både delekatalog og service manual viser at dette er mulig!

Man må klipse av noen deler bakpå midtarmlenekonsollen (koppholderpanel, og panelet i underkant mot gulv), koble fra USB-konnektorer, ta vekk "kickpaneler" (sidepaneler), skru løs premiumkonsollen i forkant, bunn og på sidene. Dritten kobles fra og løftes ut. Tilbake har du hullet etter premiumkonsollen, som Tesla altså har yacht gulv til - ifølge delekatalogen.

Om dette gulvet er lett tilgjengelig, har jeg ingen anelse om. Jeg ville som sagt rettet en henvendelse til Tesla. Er du litt "handy", skal det bare noen timers elbow grease til så lenge du har fått tak i delene

Hmm. Finnes de noen "bullentin" på dette? Hadde vært knall å fått Tesla til å fikse det før utlevering. Eneste ulempen er at jeg vil ha teppe der, ikke det teite "yacht"-gulvet som alt sklir på. Men det er vel en smal sak å få sydd en teppebit som kan festes der med borrelås...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bjoris

Kunne hatt større åpning så en kunne hatt stående ting som termos uten at det tok hele åpningen, ellers syns jeg konsollen er en forbedring
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

cstromme

Sitat fra: lunitiks på mandag 20. februar 2017, klokken 21:34
Jess, både delekatalog og service manual viser at dette er mulig!

Man må klipse av noen deler bakpå midtarmlenekonsollen (koppholderpanel, og panelet i underkant mot gulv), koble fra USB-konnektorer, ta vekk "kickpaneler" (sidepaneler), skru løs premiumkonsollen i forkant, bunn og på sidene. Dritten kobles fra og løftes ut. Tilbake har du hullet etter premiumkonsollen, som Tesla altså har yacht gulv til - ifølge delekatalogen.

Om dette gulvet er lett tilgjengelig, har jeg ingen anelse om. Jeg ville som sagt rettet en henvendelse til Tesla. Er du litt "handy", skal det bare noen timers elbow grease til så lenge du har fått tak i delene

Kan du dele PDF-en (?) som viser hvordan man gjør dette?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Nasatech

Sitat fra: bjoris på mandag 20. februar 2017, klokken 23:00
Kunne hatt større åpning så en kunne hatt stående ting som termos uten at det tok hele åpningen, ellers syns jeg konsollen er en forbedring

Det følger jo med sånne store holdere som man kan justere så de blir til alle mulige størrelser av kopper og flasker.

Hvor har alle sammen ladekabler til mobiler, høretelefoner, solbriller, nøkler/brikker til ladestasjoner osv. når de ikke har midtkonsollen?

Epleskreller

Kunne godt hatt tomrommet med teppe :) Perfekt for handleposer, treningstøy etc.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

spirrevipp

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 21. februar 2017, klokken 09:03
Det følger jo med sånne store holdere som man kan justere så de blir til alle mulige størrelser av kopper og flasker.

Den "vanlige" 1l fra Thermos passer jo perfekt i holderen i midtkonsoll, holder bra temperatur også (dukker ofte opp på kampanje til halv pris hos Jernia/Coop har jeg inntrykk av).
https://www.jernia.no/Produktkatalog/Kjøkken/Lunsj-og-turmat/Termoser/THERMOS-TERMOS-LIGHT-AND-COMPACT-1L/p/14615363

Sitat
Hvor har alle sammen ladekabler til mobiler, høretelefoner, solbriller, nøkler/brikker til ladestasjoner osv. når de ikke har midtkonsollen?

Prøvekjørte en S70D som var med Yacht floor, synes det ga et rotete inntrykk så spørs vel litt hvor disiplinert man er. Glad jeg har midtkonsoll, selv om plassutnyttelsen ikke er helt brilliant. I Model S så hadde jeg fått fnatt uten å ha noe sted å putte vannflaska. Koppholdere ved armlener er jo ikke noe særlig tess.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Nasatech

Sitat fra: spirrevipp på tirsdag 21. februar 2017, klokken 09:56
Sitat fra: Nasatech på tirsdag 21. februar 2017, klokken 09:03
Det følger jo med sånne store holdere som man kan justere så de blir til alle mulige størrelser av kopper og flasker.

Den "vanlige" 1l fra Thermos passer jo perfekt i holderen i midtkonsoll, holder bra temperatur også (dukker ofte opp på kampanje til halv pris hos Jernia/Coop har jeg inntrykk av).
https://www.jernia.no/Produktkatalog/Kjøkken/Lunsj-og-turmat/Termoser/THERMOS-TERMOS-LIGHT-AND-COMPACT-1L/p/14615363

Sitat
Hvor har alle sammen ladekabler til mobiler, høretelefoner, solbriller, nøkler/brikker til ladestasjoner osv. når de ikke har midtkonsollen?

Prøvekjørte en S70D som var med Yacht floor, synes det ga et rotete inntrykk så spørs vel litt hvor disiplinert man er. Glad jeg har midtkonsoll, selv om plassutnyttelsen ikke er helt brilliant. I Model S så hadde jeg fått fnatt uten å ha noe sted å putte vannflaska. Koppholdere ved armlener er jo ikke noe særlig tess.

Helt enig! Hadde 2014 S85 før og da sleit jeg med dette helt til jeg fikk midtkonsoll. Jeg har ofte flere ladekabler og hodetelefoner så jeg har til barna og har solbriller til kona og meg.  Da er det med en gang mye rot. Har også penner osv. Alt dette i midten uten konsollen hadde vært rotete :(

cstromme

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 21. februar 2017, klokken 09:03
Hvor har alle sammen ladekabler til mobiler, høretelefoner, solbriller, nøkler/brikker til ladestasjoner osv. når de ikke har midtkonsollen?

1 ladekabel til mobiltelefon og 2 solbriller (en til meg og en til kona) i hyllen under skjermen, fortsatt godt med plass der. Ladebrikkene ligger i hanskerommet. Og det er stort sett alt vi har i bilen som ikke forsvinner inn og ut sammens med oss.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA