Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første langtur med 300km e-Golf.

Startet av niram, mandag 01. mai 2017, klokken 12:10

« forrige - neste »

niram

Hei!

Vurderer å bytte ut ene dieselbilen da jeg akkurat har fått meg jobb på Hamar. Avstanden er ca 6 mil hver vei, riksvei 4 og E6. Foreløpig er det ikke motorveg på strekningen, men det vil nok endre seg om noen år. Pr i dag er det fine veger med hastigheter på 80-90km/t.

Ettersom jeg ikke har begynt i jobben enda er jeg usikker på om jeg kan lade på jobben. Skjønner at det spiller en stor rolle, men tar utgpunkt i at det ikke går. Hvilke biler vil da være aktuelle? Det blir altså totalt 120km daglig. På de verste dagene er det jo mulig å stikke innom en lader på Hamar eller Brumunddal feks.

Hvis det er mulig hadde det vært supert om man får plass til et par små hunder en gang iblandt, samt at det må være plass til bakovervendt barnesete med isofix.

Absolutt makspris er 300 000, men gjerne lavere. Er også åpen rundt å kjøpe brukt hvis det kan være lurt.

Takk for svar, flott forum dette!

Goggen123

Jeg har Leaf 30 kwt og har i vinter pendlet Gardermoen - Moelv i flere uker. Ca. 115 km. en vei. På veldig kalde dager må jeg lade i Brummundal (ikke lenge), men da har jeg ligget ca. 7 mill. i 115km/t fra Gardermoen til slutt på 4 felts motorvei.

Når du skal kjøre Gjøvik - Hamar, hvor det er 80/90 km/t hele veien vil jeg tro du greier det t/r året rundt. Hvis ikke er det uansett ikke mange minuttene du trenger stoppe ved hurtiglader på Hamar/Brummundal/Rudshøgda om det skulle bli et problem de absolutt kaldeste dagene. Er vel fortsatt en del år til det blir 4-felts.

Crown

Går fint med Leaf 30kWh, men med Ioniq så er det i hvert fall veldig garantert at det går. Har ikke hørt om noen som har klart å få mindre enn 150km rekkevidde hittil, selv i -20, og den er utrolig mye bedre enn Leaf på motorvei mht forbruk.  (Jeg har begge :))
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

sylwester

Vet du om bilen er parkert inne i garasje på arbeidsplassen eller må det brukes ekstra av batteriet for å gjøre bilen klar for hjemreise?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

niram

Takk for gode svar!

Jeg har vel forsonet meg med at det står mellom Leaf og Ioniq. Leaf har størst bagasjerom? Barnesete går vel i ioniqen også regner jeg med?

Hva må man forvente av leveringstid på Ioniq for tiden? Over et halvt år?

Bilen blir nok stående ute på jobben.

hexachordia

Ioniq har leveringstid i juli nå. Går an å ringe rundt og høre om noen har avbestilt.
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

Laffa

Hadde ikke kjøpt leaf. Har selv testa leaf 30kw den på den strekning.
Hundai gikk bra med god strøm margin.Og den var veldig god å kjøre.
Lån de en helg og test så ser du:-)
Men har selv bestilt Opel ampera.

Luftventil

Nye Renault Zoe med 400 km rekkevidde kan du også sjekke ut.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

turfsurf

I3 har og nok rekkevidde til dette strekket. Anbefaler å prøve alle, til syvende og sist er det preferanser. Kona var ikke interessert i i3 før vi prøvekjørte, men en halvtimes tur så var det tvert om.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

svingen

kjørte zoe oslo gjøvik og syns det  var mye  bedre bil enn leaf,så ta og prøv det i det minste er min erfaring :) (prøvd begge 2) hvis den bilen her faktisk kunne hurtiglade ville det her blitt en bil som ville solgt meget bra.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA